woensdag 9 oktober 2024

Synchroniciteit

Liever leukerds en leuke lieverds,


Synchroniciteit

Een term die de laatste tijd in mijn omgeving veel voorkomt. Zowel in mijn algoritme, als in termen op mijn opleiding. Dingen moeten synchroon gaan en vloeien. En soms gaat dit met horten en stoten.
Soms lijkt het leven net een snelweg. Soms blaas je lekker door en gaat alles voor de wind, soms kom je in een file terecht en daar lijkt geen einde aan te komen. Dan rijd je weer een stukje, om vervolgens weer op de rem te mogen staan en een minuut voor je uit te dromen.

Die horten en stoten zijn hier de laatste tijd ook weer veelvuldig aanwezig. Water dat de meterkast inliep, waardoor de stoppen om je oren vlogen. Uiteindelijk bleek dat dus door water te komen afkomstig uit de badkamer. Badkamer onderzocht... de kitranden van het bad laten steeds los, waardoor er water langs de muren in leidingen loopt. Gevolg... Het druipt langs benoemde leidingen de meterkast in.
Oplossing? Nieuwe badkamer. (Lees: tussen de 6000 en 15000 Euro verder) Maar het moet wel. Wat dit is gewoon gevaarlijk.
Nog meer nieuws: De verwarmingsketel heeft niet genoeg druk. Daar moet water bij en dan moeten alle radiatoren ontlucht worden. Leuk, maar de radiatoren in de huiskamer zitten in van die kasten. Hoe krijg je die open zonder te slopen?

Dan loop ik ook nog vast op mijn tentamen. Begrijp me goed... Het is hartstikke interessant. Ik leer een heleboel en we zijn echt toegepast op de praktijk. Ik ben al dingen die ik geleerd heb aan het uittesten in de groepen. Maar dat tentamen..... Mijn hoofd explodeert.
De stress vliegt weer alle kanten uit, wat voor de negatieve stemmen in mijn hoofd een bron is. Er wordt daar weer heerlijk geschreeuwd dat ik dom ben, het niet kan en het beter op kan geven.

Wat het dan te maken heeft met synchroniciteit:
Het feit dat ik adem haal en rustig kijk naar wat er nu echt aan de hand is. Wat gebeurt ere nu werkelijk? En wat is er zo moeilijk?
Ja, die badkamer en meterkast zijn niet leuk, inclusief die ketel. Maar heeft daarover stressen echt veel zin?
Kun je het echt niet? Of komt het gewoon allemaal een beetje op je af en maak je het weer eens veel te moeilijk voor jezelf? Moet je die les en aantekeningen niet gewoon nog eens afgaan?
O wacht... Die ene vraag kun je wel beantwoorden . En kijk.... Je hebt ook al een idee over de andere vraag. Maar nu ben je moe? Snel wat aantekeningen maken en voor vandaag is het klaar. Morgen gaan we weer verder.

En vervolgens log ik in op de computer om 06.06, om 10.01 en om 11.11

Nou konden die cijfers me vroeger nooit zo boeien. Maar ik heb me voorgenomen om te blijven mediteren (was even gestopt)en om mijn tentamen steeds zoveel kleiner te maken in kleinere taken, dat ik die taakjes kon doen en zo het tentamen op kon bouwen. (Van één immens tentamen, meerdere grote vragen. Al doe grote vragen stuk voor stuk in meerdere moeilijke vragen, en eventueel nog een stapje kleiner.) En zie hier, de ideeën, uitwerkingen en antwoorden ontstaan.

Het universum wil mij dus overduidelijk vertellen dat ik de taken dus inderdaad beter op kan delen in meerdere kleinere taken. Makkelijk is het niet, maar het is wel te doen.

Dank je wel, universum. Zelfs voor zoiets als 'angelnumbers'. Of misschien wel juist daarvoor.




Geheel de Uwe, Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten