woensdag 27 april 2011

Humana/Leger des Heils/Noppes bakken

Ken je dat? 


Je hebt een dag vrij en bent aan het schoonmaken. Want dat moet (helaas) ook gebeuren. De kaboutertjes doen het niet en helaas, je hebt geen Mien Dobbelsteen. 

Ook ik ben, tussen het planten en oogsten op mijn boerderij door (zie vorig blog), Vandaag weer eens aan de slag gegaan. 
Was ophangen, vouwen. Ik ergerde me al een tijdje aan die uitpuilende kast. En ik zat me te bedenken, dat er eigenlijk best veel kleding is, die ik niet meer draag. 

dus ik ben gaan opruimen. Per onderdeel, ben ik gaan sorteren. Eerst korte shirts zonder print, daarna die met print (Ja, dat ligt bij mij in een aparte stapel. Ik ben op dat punt een beetje freaky. Alles ligt geordend.) Shirts met lange mouw, truien, jurken. Systematisch ben ik alles af gegaan. Niets was heilig, alles moest eraan geloven. 

Nu zit ik dus met een zak van bijna vijf kilo aan kleren. Die kunnen naar, ach, noem eens een instelling. Humana? Leger des Heils? 

Ik had eens in een daklozenkrant gelezen, dat er gemiddeld per huishouden 3.2 kilo aan spullen in die speciale bakken voor goede doelen wordt gedaan. Als je dat sec gaat bekijken, is dat eigenlijk heel weinig. En als ik ga kijken naar wat ik allemaal heb weg gegeven sinds ik verhuisd ben, denk ik zomaar dat er niet veel mensen zijn, die dat doen. Want ik denk dat ik in mijn eentje al aan een kilootje of tien kom. Dus er zijn bar weinig mensen die eraan doen. 
Of het gemiddelde van wat er weg gegeven wordt, is het laatste jaar gestegen. Laten we hopen dat het dat is. 

Mensjes! Ruim je kasten eens uit! Dat geeft een heerlijk opgeruimd gevoel. En wat je niet meer gebruikt en nog goed is, kun je in van die bakken doen. Dan doe je aan een goed doel zonder dat het je kost en ben je nog milieubewust bezig ook. 

EN! Dames! Als je de kast hebt uitgeruimd, kun je ZONDER schuldgevoel weer heerlijk shoppen. Omdat je alles hebt weggegeven, heb je nu immers ECHT bijna niets meer om aan te trekken.

Een win, win, win, win situatie dus. 

Heerlijk, die Humana/Leger des Heils/Noppes bakken



    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten