maandag 22 september 2014

Jezelf

Ik wil geen prins in glimmend harnas. 
Noch een witte schimmel. 
Geen grootse daden, grote beloften. 
Uiterlijke schijn boeit mij niet. 

Dat klinkt leuk in een sprookje. 
Is slechts voor enkele gevallen waar. 

Kom in je vale spijkerbroek, 
Of je overhemd half open met verwarde haren. 
In kleine tweedehands auto, 
Voor mijn part op je mountainbike,
Of met het openbaar vervoer.. 

Wees eerlijk en oprecht, 
Dat je belofte waarheid is.
Wees positief, maak mij aan het lachen,
Wees begaan met je omgeving.

De weg naar mijn hart is geplaveid, 
Over wegen van rechtvaardigheid.
Durf mij de waarheid te zeggen,
En corrigeer mij af en toe.

Wees open, wees geïnteresseerd. 
Dol op cake en appeltaart. 
En wees bovenal.... 
Jezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten