dinsdag 20 september 2022

Swing naar de zin van je eigen bestaan

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Consistent ben ik niet, hè.

De wereld is voor Mystic M weer heel erg veranderd.
Ik heb in het voorjaar een toelatingstoets gedaan. Om een voortraject te doen zodat ik Geestelijk Begeleider kan worden. En er nog een cursus voor Rouw-, Verlies- en Stervensbegeleiding. Ja ik weet het. Je moet er maar zin in hebben.
Maar weet je. Dat heb ik dus.

Linksom of rechtsom, ik zal het zelf moeten doen.
Ik kan nog een eeuwigheid kijken naar mijn partner om dichter tot elkaar te komen. Maar voor mijn gevoel kan ik dan net zo goed proberen om een loden deur te laten praten, of een vis adem te laten halen op het droge. Niet dat het super slecht gaat tussen Mystic M. en Mister, maar ik geloof niet meer in de idylle dat we zo'n geweldig en briljant stel zijn.
Er stuitert een gigantische berg energie en hormonen door mijn lijf. In de slaapkamer kan ik het niet meer kwijt. Het vuur is uit. Althans... Bij mij heeft het een domper gekregen. Mijn verlangens worden niet beantwoord, er wordt niet naar gehandeld. Af en toe, wanneer de boel te veel stuitert, zoek ik nog toenadering. Verder laat ik het volkomen en totaal van hem afhangen. Hij komt maar naar mij toe.
Ik merk wel dat ik veel mis. En dat ik ook hem weer begin te missen. Het positieve daarvan is dat ik wel nog, of weer naar hem verlang en dat de liefde dus nog niet voorbij is. Maar ondertussen weet ik totaal niet meer hoe ik de muur van stilte moet doorbreken.

Tot zover het drama.

Dochterlief gaat tegenwoordig naar de kleuterschool. En derhalve kan Mystic ook weer schoolwaarts keren. Dat doet ze dan ook met verve. Aan de ene kant volledig wanhopig, want het idee er allemaal niks van te snappen. Aan de andere kant een pitbull. Want er is besloten dat ik dit ga doen. Ik geniet met volle teugen en denk eindelijk iets gevonden te hebben waar ik mijn zingeving in kan geven. Geen idee of ik hier een baan in ga vinden. Maar weet je.. Ik swing de pan uit. De weg is al genoeg. Ik breek door dingen heen en heb inzichten.. Het is ondertussen een hele stapel. Ik kan het niet eens meer in één artikel tikken. Dus misschien moet ik de verslagen die ik schrijf voor school hier ook maar delen.
Ach wat... Waarom ook niet. Ik zal ze eerst ingeleverd hebben en laten keuren, voor ze het internet op gaan. Maar daarna kan ik ze wel plaatsen. Ze worden toch gecodeerd via het internet, waardoor plagiaat een stukje moeilijker wordt.

Maar goed.....
Swing de pan uit, volg een spirituele cursus en vind de zin van je eigen bestaan.



Geheel de Uwe,

Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten