maandag 27 mei 2013

Vat vol Tegenstrijdigheden


Goed. Ik heb er nog even over na gedacht. 


Conclusie? Ik ben gewoon maf, geen nerd. 
Maf is ook niet helemaal het juiste woord, maar komt dicht in de buurt. Ik bedoel, even een lijstje Maartje: 
1: gamen 
2: lezen 
3: breien 
4: bakken 
5: muziek luisteren (en dan van Rammstein naar Mozart en van BB King naar de Dijk.) 
6: borduren. 
Duffe hobbies, maar de dame doet dat rustig in een Gothic jurk. En grunt vrolijk mee met Blind Guardian en Haggard, terwijl ze nog maar eens een kruisje borduurt. 
Ik ben nog steeds een vat vol tegenstrijdigheden. Al die jaren therapie hebben daar niets aan kunnen doen. 
Men zei dat tegenstrijdigheden niet kon. Dat ik vroeg of laat wel een keuze zou maken. Of moest maken. Welnu, ik zit nog steeds te wachten op dat laat. Ik moet nog steeds een keuze maken. En aangezien ik dit jaar 30 wordt en lange tijd maar wat graag wat rust wilde, heb ik gezocht. O wat wilde ik graag geen tegenstrijdigheden meer. Wat heb ik een keuze's gemaakt, om de schijn op te houden. En wat heb ik mezelf verloochend! 
Ik ben nu eenmaal een vat vol tegenstrijdigheden! Ik heb geleerd om het voor mijn werk gemakkelijk te maken. Maar wat ik thuis doe.. Moet ik zelf lekker weten. 
Jezelf verloochenen is nog erger dan het zijn van een vat vol tegenstrijdigheden. Want dan ben je niet eerbaar aan jezelf. En uiteindelijk kwets je daar jezelf en diegenen die je lief hebt nog het meeste mee. 
De Goden hebben mij gemaakt zoals ik ben. Met alle kleuren die mijn ziel rijk is. Haaks op elkaar en tegen elkaar in schreeuwend. Voor een psychiater is het misschien een chaos. Voor mij is het een symfonie. Een klankbord waar ik melodiĆ«n in heb gecreĆ«erd. Ik zie de grootste en bloederigste veldslagen. De mooiste en meest erotische liefdes taferelen. Helse pijnen en euforische overwinningen. 
De drama-queen in mij is er nog steeds. Ik heb geleerd haar aan te trekken als een jas. Wanneer ik dat wil. En haar niet te laten heersen over mij. 
Maar wat ben ik haar dankbaar. Want zeg nou zelf. Het geeft de prachtigste verhalen. En mooie gedichten. 

Blessed be, the Drama-Queen in me.

1 opmerking:

  1. Prachtige conclusie. Want wie zegt dat tegenstrijdigheden niet kunnen, die heeft nooit beseft dat het leven uit tegenstellingen bestaat: pracht en lelijkheid, vreugde en verdriet, haat en liefde, dag en nacht.

    Ik hou van je, inclusief je tegenstrijdigheden.

    BeantwoordenVerwijderen