donderdag 31 oktober 2013

Najaarsopruiming 2013

Opruiming aan het houden binnen mijn spullen.
Ik ben net mijn dvd kast losjes door gegaan.
In het verleden heb ik dvd's gekregen van hem wiens naam wij nooit meer noemen. Hij kocht al zijn gebroken beloftes af met dvd's en kleine presentjes. Zodat dat over was en er niet meer over gepraat kon worden.
Al die spullen ga ik in een hoekje van mijn kraampje in december verkopen. Mee terug naar huis zullen deze spullen sowieso niet gaan. Maar wie weet ontvang ik er nog een paar eurootjes voor. Kan ik een kop koffie halen. Is ie ein-de-lijk èrgens goed voor. (Laat het hem maar niet horen. Straks krijgt hij nog een shock.)
Verder spulletjes waar ik geen nut meer aan heb, maar die nog wel goed zijn.
En de spullen die mijn ex buurman achter heeft gelaten. Wanneer ik alleen al die spullen verkoop, heb ik mijn stalletje eruit en een deel van de wol. Dus hopen maar.

Ik schat dat ik straks met vier verhuisdozen aan spullen en wolwerk naar de kraam toe ga. Dat moet toch genoeg zijn om dat stalletje vol te krijgen. Nu maar hopen dat het ook genoeg is om er wat mee te verdienen. (Ik verwacht geen miljonair te worden. Maar 45 eurootjes winst zou leuk zijn. Meer mag ook)

En ik heb een zak met kleren die straks of morgen naar de textielbak gaat. Op zich zit daar ook nog spul tussen dat ik eventueel zou kunnen verkopen. Maar iets in mij vindt dat ik ook af en toe wat weg moet geven. Er zijn namelijk best wel mensen, die het helaas nog slechter hebben dan ik. En die kunnen wel wat hulp gebruiken. Dus als ik nu ook wat weggeef, zijn er meerdere mensen blij.

Daarnaast ben ik er gewoon heilig van overtuigd dat je krijgt wat je geeft. Wanneer jij een kniert bent, zal er uiteindelijk eens een rekening gepresenteerd worden.
Niet dat ik nu wil afkopen, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik, op deze wijze, de schikgodinnen een beetje op mijn hand kan krijgen. 
(En het geeft sowieso een goed gevoel, dat ik iemand ergens kan helpen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten