maandag 24 januari 2011

Ga iemand anders pesten!

Misschien dat je het kent. zo'n ex die je maar niet met rust wil laten. helaas heb ik er ook eentje.

Ik heb twee keer samen gewoond. En de eerste laat me niet met rust. In 2009 was er al heibel. Gezanik en gezeik, hoofdzakelijk over geld. Er werden allerlei aanverwante zaken bij gehaald. Beide kanten hebben zich misdragen. Ik ben niet netjes geweest, geef ik grif toe. Hij ook niet, maar hij denkt de zielige kant te zijn. Daar komt het op neer en meer wil ik er ook niet over kwijt. Ik ben geen riool-rat.
Maar goed. ik heb een bedrag betaald, op voorwaarde dat hij me voortaan met rust zou laten. Daar is hij mee akkoord gegaan.

Via een wederzijdse vriend neemt hij weer contact met me op. Althans.. Aan de vriend vraagt hij om mijn gegevens. En volgens de vriend ging dit gepaard met een hoop verwijten. Hij wil het me niet laten lezen, want het is te beledigend. De kans dat dezelfde oude koeien uit de sloot gehaald worden, is dus groot.

De ex heeft een aanslag van de belasting gekregen. Over een tijd dat het misschien, eventueel nog wel eens over ons beiden zou kunnen gaan. Of ik maar weer even wil dokken. Neem aan dat je begrijpt, dat ik dat echt niet van plan ben. En dat ik ook niet wens dat hij nog met mij in contact treedt.
We hebben een afspraak, houd je eraan. Bewijs maar dat ik inderdaad mede schuldig ben aan dat bedrag van de belasting. En doe het dan via de weg die erbij bewandeld dient te worden. En niet via via. Toon je eens een man. (Dan zou het dus inhouden dat ook jij je verlies neemt en het verder laat rusten. Je hebt immers een laatste verbond gesloten.)

Ik verbaas me er een beetje over, dat hij weer met verwijten komt over bijkomende zaken. geld kan ik, met moeite, nog in komen. Als je niet veel hebt, kun je in de stress raken. Al vraag ik me af hoe hij dat dan op mij wil verhalen. Ik heb immers ook niets. Dat is te bewijzen. Had ik toen niet, heb ik nu niet. En de kans dat ik het ooit krijg, is klein.
Maar waarom zeurt hij nu WEER over wat er toen en toen, daar en daar gebeurd is? Mij zijn ook nare dingen aangedaan. Welnu, gedane zaken, nemen geen keer. Kont in het verleden en focussen op de toekomst.
Hij heeft een nieuwe vriendin en is, volgens zeggen, gelukkig met haar. Dus waarom blijft hij dan hangen? Wordt eens volwassen!

Mocht je mij nog willen hebben, doe dat dan volgens de juiste wegen. En bereid je erop voor te verliezen. Vervolgens kun je een claim verwachten. Voor de geleden hedendaagse mentale schade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten