woensdag 26 juni 2013

Markeren

Laat mij je merken,
Elke nacht die we samen zijn.
Tanden, nagels,
Bijtend, krassend, zuigend.

Een trouwring hoef ik niet,
Maar wel een blijvend teken.
Een teken dat ik bij jou hoor.
En jij bij mij.

Ik probeer steeds de angst te verjagen. En iets in mij zegt rust te krijgen, wanneer er een tastbaar teken is als bewijs dat wij bij elkaar horen.
Die gedachte verwerp ik ook direct weer. Zet hem weg als kinderlijk en onzinnig. Het is geen oplossing voor de ziekmakende angst om je kwijt te raken.

Er zijn zoveel vrouwen mooier dan ik. Zoveel dames slimmer, attenter en minder gecompliceerd dan ik. En daar zullen zat vrouwen tussen zitten, die op jou zitten te wachten. Op jou sexy stem en de rust die je uitstraalt. De trouw en het beest in bed.
Hoe lang duurt het nog voordat jij dat ook ziet en mij aan de kant zet.

Daar komt mijn manie vandaan. De behoefte je te merken. Ter teken aan al die andere dames die naar je kijken. ‘Pas op dame. Deze is bezet. Waarschuwing: Wat hem uit passie en pure lust is overkomen, kan ik jou aandoen in het kwadraat op een negatieve wijze’.


Ik overschreeuw mijn eigen angsten. En denk dat te kunnen verbloemen met een markering. Dat weet ik ook wel. Maar hoe verjaag ik die angsten in mijn hoofd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten