maandag 18 januari 2021

Seksleven in over-drive

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Worden we al gek in de tweede lockdown?
Ik in ieder geval wel. Ik dacht vroeger dat ik mijn huis wel opgeruimd kreeg wanneer ik veel tijd had en niet veel om te doen verder, maar dat blijkt nu niet het probleem te zijn. Tijd zat, nog steeds een puinzooi in huis. Maar ik heb dan ook een man en een peuter rond rennen. En om die er nu uit te gooien.... Dat is ook weer zo drastisch.

Maar alle gekheid op een stokje. Ik begin nu toch echt wel een beetje naarstig te zoeken naar manieren om mezelf bezig te houden. Internet heb ik zo'n beetje wel uit, zin om een boek te lezen heb ik ook niet altijd en hoeveel spelletjes kan een mens in zijn eentje nu spelen?
Ik merk dat ik mijn toevlucht zoek in hele banale en simpele dingen. Eentje ervan is seks. Mijn libido is de laatste maanden omhoog geschoten. Geen idee hoe het komt, of hoe ik het een beetje in de perken houd. Maar het is iets dat de hele avond door mijn hoofd schiet, wanneer mijn man ook maar in de buurt is. Het wordt haast een obsessie. Dus ik ben er een beetje op gaan zoeken. Google is immers je vriendje.

Nou.. Je wordt overstelpt met informatie! Zowel om je verslaving in stand te houden, als allerlei therapeutische informatie over hoe je er weer van af komt. Want tja, het klinkt misschien leuk en misschien dat een mannelijke lezer nu denkt: 'Die vent van haar heeft mazzel. Elke dag seks. Dat wil ik ook wel, in plaats van die saaie vierkwartsmaat die ik op zaterdag avond mag draaien.' Ja, je hebt gelijk dat een geregeld seksleven fijn is en op allerlei manieren bijdraagt aan een gezond en gelukkig leven - zowel voor jezelf als met je partner- , maar de obsessie die ik ondertussen begin te krijgen lijkt mij toch niet helemaal gezond meer. Ik bedoel... Elke dag. En als het aan mij ligt twee à drie keer. Is dat nog wel gezond?

Nou zag ik een stukje over een Britse dame die echt verslaafd was. Haar hele dag werd erdoor in beslag genomen. Ze praatte over 5 à 6 keer per dag en enkel daarmee bezig zijn. Zo erg is het bij mij gelukkig nog lang niet. Ik kan over dag echt wel denken aan de andere taken die ik ook nog moet doen. En ik heb ook nog andere hobbies waar ik me mee bezig houd.
De professional die zich ermee bemoeide gaf in ieder geval aan dat seks in vele gevallen een vluchtgedrag kan zijn. Een tijdelijke uitvlucht van andere, prangender gevoelens. Dat zijn over het algemeen emoties van:

*stress
*angst
*schaamte
*verveling
*depressie
*eenzaamheid

Bingo! Ik heb het hele kaartje vol. Ik voldoe aan al die emoties en tors deze de gehele dag met mij mee. Want ik doe er wel zo luchtig en vrolijk over, maar ergens schaam ik me te pletter voor mijn eigen drift. En ik zit door al dat opgesloten zitten behoorlijk onder de stress.
Dus misschien dat dit iets tijdelijks is, die drang naar zoveel seks. Ergens hoop ik het maar. Het is best leuk om regelmatig fysiek bezig te zijn. Maar ondertussen wordt het misschien wat te veel de andere kant uit. Van een niet bestaand seksleven een jaar geleden, naar eentje in de over-drive nu. Hopelijk kunnen we het een beetje stabiliseren naar, - wat zullen we ervan maken- 4 à 5 keer per week of zoiets?

Als je er een oplossing voor weet en die ergens gevonden hebt, houd ik me aanbevolen.



Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten