zaterdag 2 januari 2021

Vooruit kijken en terugblikken.

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Een nieuw jaar, dus nieuwe kansen.
Nou ben ik persoonlijk in oktober al begonnen met al mijn goede voornemens, dus dat lijstje is niet lang. Ik doe er ook niet echt aan. Wanneer je een idee hebt dat je een gewoonte aan wenst te passen, of iets wilt gaan veranderen, moet je er gewoon gelijk mee beginnen. Het ijzer smeden wanneer het heet is. Niet wachten op een bepaald moment of tijdstip. De kans dat je er dan helemaal niet aan begint is dan namelijk groot. Vandaar dat ik in oktober ben begonnen.
Maar helemaal vrij van voornemens ben ik niet. Ook ik heb een doel in dit jaar.
1: Meer onderzoek en voorwerk doen voor mijn opleiding bijvoorbeeld. Deze maand wil ik contact gelegd hebben met de vereniging. Kijken of ik een paar dagen met een ervaren 'vakgenoot' mee kan lopen. Een soort van snuffelstage.
2: Daarnaast wil ik eind februari het eerste boek in zijn geheel hebben gelezen. Ik neem bewust twee maanden. Het is een dikke pil en er zit veel informatie in die ik goed tot mij wil nemen.
3: Ik heb een kleine drie jaar geleden een fuchsia roze jurk gekocht. Omdat ik niet goed gemeten had, bleek dat ik hem niet paste. Verdrietig als ik was propte ik het ding in de kast en keek er niet meer naar om. Vervolgens kwam hij weer te voorschijn bij de verhuizing. Ik paste hem nog steeds niet, hij kwam niet over mijn heupen. In november kreeg ik de jurk met moeite over mijn heupen, maar de rits niet dicht. Vanmorgen ging hij soepeler over de heupen en kreeg ik de rits 5 centimeter dicht. Ik wil hem kunnen dragen.
Op de verjaardag van mijn dochter (17-07) wil ik hem uiterlijk aan kunnen. Op mijn verjaardag (18-10) moet de jurk te ruim zitten.

Verder wil ik gewoon doorgaan met de goede gewoontes die ik mezelf aan het aanleren ben en met de gezonde affirmaties. Ik was daar reeds mee begonnen en ik ben er nog niet mee klaar. Maar met vallen en opstaan gaat het langzaam wel steeds beter.


Laat ik ook even stilstaan voor mezelf bij het afgelopen jaar.
Wees eerlijk, met al dat Covid 19 gedoe was het niet een al te best jaar. Er kon weinig, er mocht nog minder. Maar door alle limitaties heen waren er ook lichtpunten. Eentje daarvan voor mij was serieus mijn depressie. Het feit dat ik volledig instortte.
Dit klinkt misschien gek, maar ik ben er echt verschrikkelijk dankbaar voor. Want het heeft ervoor gezorgd dat ik kritisch ben gaan kijken naar wie ik ben en of het mij aanstaat wie en wat ik zie wanneer ik in de -mentale- spiegel kijk. Ik ben aan het strippen geslagen, om alle dingen die mij niet aanstaan te verwijderen en daar nieuw en fijn gedrag voor in de plaats te zetten. Of het gewoon weg te laten en het met minder te gaan doen. Ook hier heb ik nog een lange weg te gaan, maar met de cursus van Tim -die ik op zijn minst nog drie keer ga doen- yoga en alle affirmaties die ik in elkaar knutsel kom ik er wel. Je groeiproces is als het goed is toch iets dat je hele leven doorgaat, dit komt echt wel goed.
Ik ben dankbaar voor het feit dat mijn hele gezin nog steeds Covid-vrij is. Dat we gezond zijn en een heerlijk huisje bewonen.
Mijn man heeft ervoor gekozen ook te vechten voor ons huwelijk en hij heeft me nog steeds niet bij het grofvuil gezet. Daar ben ik super dankbaar voor. Ook wij hebben met elkaar nog een dobber aan ons huwelijk. Maar ik geloof oprecht dat we er wel uit gaan komen. Ik ben in ieder geval nog lang niet bereid om hem op te geven.
Ik heb een hoop weten uit te vogelen voor mezelf en ben een gezondere leefstijl aan het ontwikkelen voor mezelf sinds oktober. Met voor het eerst in mijn leven de juiste houding. Vroeger veranderde ik altijd voor anderen. Vroeger probeerde ik dingen anders te doen voor een ander. En nu sta ik in het park, de yoga les en met gezondere voeding voor mezelf. Omdat ik dat wil en omdat ik gelukkig wil zijn met mezelf. Wat jij daar van vindt moet je zelf weten, maar ik trek me er weinig van aan. En dat is een verademing.

Met frisse moed en veel blije zin hoop ik dit jaar aan mezelf te mogen werken. Makkelijk is het niet, maar ik word er wel heel erg gelukkig van. Ik hoop jij ook.


Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten