dinsdag 9 februari 2021

Nog een titelloos gedicht

 Teach me the way of the warrior I'll show you the path of healing Grant me the wisdom of strength I'll give you the knowlegde of love


Breathe upon my femininity
Caress my spinal cord
Awaken my sensuality
Enlighten my thought

My black angel
My demon of light
My dark disciple of death

I will be
Your dame of death, darkness and destruction
Your lady of love, lust and life

I will empower your laughter
Strengthen your soul
Deepen your masculinity
Enforce your heart
Light up your eyes

We will dance
The dance of war
The dance of love
The dance of light
The dance of darkness

It is called life
And we will dance together

-07-02-21
Waarschijnlijk noem ik het simpelweg 'The Dance', maar ik ben er nog niet geheel uit. Dat is het vervelende. Een gedicht schrijven is het probleem niet. Wanneer ik ervoor ga zitten staat zoiets in een half uurtje. Maar een titel erbij verzinnen kan ik echt niet. Vaak begin ik met een idee waar ik over ga schrijven, met ook al half een idee voor de titel. Maar dan neemt het gedicht een wending waardoor het hele originele idee zo bij het oud vuil kan, met de titel erbij.
In het geval van dit gedicht was het originele idee de titel 'Shieldmaiden' mee te geven. Maar de laatste zeven regels gooiden roet in het eten. Ik vind de originele titel totaal niet meer van toepassing. Maar die regels zijn er nu onlosmakelijk mee verbonden en kunnen niet meer weg. Dus dan maar een zoveelste titelloos gedicht, totdat er een greintje inspiratie en vernuft mijn brein uitkiest om zich daar te nestelen en weer eens een gedicht van titel te voorzien. Tenzij u een geniaal idee heeft, o gewaardeerde lezer. Laat dan vooral wat van u horen.

Geheel de Uwe, Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten