maandag 17 oktober 2022

Geloof, maar heb gezonde argwaan.

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Voor school doe ik een hoop.
Ik lees boeken die ik uit mezelf waarschijnlijk nooit aangeraakt zou hebben. Ik kom in contact met ideeën en religies waar ik het bestaan nooit van had kunnen bevroeden.
En daar ben ik zielsgelukkig mee. Ik krijg er groeipijnen van en begin te twijfelen aan alles dat ik in mijn leven heb gedaan, maar ik voel en weet dat ik groei. En dat ik voor het eerst sinds jaren weer eens tot de ware kern kom van mezelf.

Maar ik kom ook achter dingen die ik liever achterwegen had gehouden. Zoals een figuur die beweerd een incarnatie te zijn van een bepaalde ziener. En dat de maan is gebruikt door een ras om hun thuisplaneten Tiamat en Malbek te verlaten toen die onbewoonbaar raakten. Er zou in de maan een enorme stad zijn en een besturingssysteem, waarmee de maan naar de aarde is gevlogen en toen is het besturingssysteem van de maan aan de aarde gelinkt. Vervolgens zijn de wezens met drie ruimteschepen naar de aarde gekomen en neergestort op Antarctica. Onder het ijs (wat er destijds niet lag) zouden de drie schepen terug te vinden zijn.

Zouden er meerdere planeten zijn die bewoonbaar zijn voor intelligent leven? Tuurlijk! Het universum is immens groot. Het zou een beetje arrogant zijn om te denken dat er dan maar één planeet is -die ook nog eens best klein is in vergelijking met alleen al de brokjes steen in ons eigen zonnestelsel- waar leven mogelijk is.
Is onze aarde niet de eerste die ooit bestaan heeft? Ben ik van overtuigd. Kijk maar naar alle religieuze boeken en geschriften die het allemaal hebben over het einde der tijden en een nieuw begin. Of je het nu Ragnarok, de Grote Schoonmaak of iets anders noemt, ze hebben het erover. Dus waarom zou het niet al eens gebeurt zijn?
Maar mensen..... Er is een verschil tussen open staan voor nieuwe en vreemde ideeën en zo open staan dat je brein naar buiten komt zetten. Echt waar. Toon alsjeblieft wat gezonde scepsis. En luister naar je onderbuik.

Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten