vrijdag 5 oktober 2012

Netwerken

En we zijn hard aan het solliciteren.

Tot nu toe ben ik deze week aardig wezen stomen. ik heb een LinkedIn account aangemaakt, me aangemeld op nationalevacaturebank.nl en een werkmap proberen aan te maken bij het UWV.

Ja, je leest het goed.. Proberen aan te maken. Het is nog niet geheel gelukt. In de werkmap, wat zeg maar jou persoonlijke profiel is, kun je je cv en ervaringen indelen. Ik ben twee uur bezig geweest dat te activeren. Vier keer heb ik het stappenplan online doorgelopen, maar ik kan niet eens iets toevoegen. Dus mijn complete profiel is blanco. Neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen, dat ik weinig reacties zal krijgen van potentiële werkgevers.

Wel had ik een mailtje gestuurd naar de afdeling die maandelijks mijn uitkering regelt. De vaste medewerker die ik daar heb, reageerde dat hij mij niet kon helpen, maar dat hij mijn mail had doorgestuurd naar iemand die me wel helpen kon. Naar mijn vaste begeleider voor re-integratie. Ik wist helemaal niet dat ik die had, maar goed. Waarschijnlijk komt dat, omdat die coaches voor begeleiding naar  werk zijn. En toen ik mijn Wajong status kreeg, werkte ik natuurlijk. Dan is zo’n re-integratie traject natuurlijk onzin.

Gisteren ochtend kreeg ik van de betreffende meneer een mailtje. dat hij niet geheel begreep wat ik nu wilde en dat hij mij daar even over zou bellen. Dat heeft hij zowaar ook gedaan. Later dan dat ik verwacht had, maar ach. Ik ben niet echt gewend dat het UWV überhaupt zijn afspraken na komt. Dus ik ben nu toch wel lichtelijk positief gestemd.
Hij wilde weten wat ik nu precies wilde en wat hij voor mij kan doen. Ik heb dus maar verteld dat die werkmap van mij niet goed werkt en dat ik daar maar wat graag samen even naar zou willen kijken. Verder ben ik nu nog niet geldloos, maar dat kan over drie maanden al veranderen. Ik wil graag een zo groot mogelijk netwerk op zetten. Ik wil weer wat te doen hebben. Want ik zit nu thuis en verveel me stierlijk. Ik voel me zo nutteloos en waardeloos. Graag wil ik weer werken voor centen en wat meer verdienen dan ik nu doe. Dan hoef ik me wat minder druk te maken om de btw verhogingen en mijn toekomst.
 Aanstaande dinsdag op drie uur hebben we een afspraak. En het is redelijk in de buurt. Dus ik kan er lopend heen. Ik moet me om drie uur melden bij de balie. Dan komt hij mij op halen.

Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. En ik hoop dat ik mijn positieve houding vast kan houden. In 2004 ben ik immers ook werkloos geraakt. En dat duurde drie jaar. Drie jaar depressie en verdriet. Ik zit op het moment echt met een deja vu gevoel. Alsof het weer zo gaat lopen als acht jaar geleden. Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten en ik hoop dan ook dat het enkel bij een angst blijft. Natuurlijk ben ik nu meer aan het netwerken dan dat ik toen was. en weet ik zeker dat ik iets meer geld zal hebben, mocht het niet lukken. maar met mijn verschrikkelijke huur is het nog niet genoeg.

Maandag ga ik naar jobbirds, eens kijken wat ze daar hebben zodat ik netwerken kan. En ik zal maandag mijn belastingpapieren moeten opduiken, zodat ik zorgtoeslag aan kan vragen. Al denk ik, dat ik beter mijn contactpersoon van het FNV om hulp kan vragen. We krijgen immers weer te maken met de site van de belastingdienst.

Jeg. Belastingdienst. Helemaal geen zin in. En ik hoop dat netwerken iets is dat ik beter ga leren. Want ik doe eerlijk gezegd maar wat. Dat heeft tot nu toe wel vacatures opgeleverd, maar ik voel me er nog steeds vaag bij. Misschien is het wel de nieuwigheid. Misschien moet ik wel gewoon doen alsof ik er alles van begrijp en die netwerkpagina's mijn dagelijkse kost zijn. Maar echt leuk vind ik het niet. Al die internet sites.. Het laat me koud. Het is, vind ik, een beetje onpersoonlijk. En ik zie het nu echt als een noodzakelijk kwaad. Maar ik vrees dat ik weinig andere keus heb, mocht ik snel aan een nieuwe baan willen.

Welnu.. Morgen trouwt een goede vriendin van mij. Daar gaan vriendlief en ik eerst naartoe. En daar heb ik wel zin in. Hopelijk hebben we zondag dan even voor ons twee. Lekker lui en doen waar we zelf zin in hebben. Dat zie ik wel zitten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten