woensdag 20 mei 2020

Deus Domicily?

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Vandaag een redelijk normale dag. Ook wel weer eens lekker. Toch? Nog genoeg te overdenken.
Ik heb een aanbod gekregen om met een theoloog te sparren. Nee. Twee zelfs. En van eentje heb ik dat aanbod aangenomen en wil de dame in kwestie ook helpen. Nu dus overdenken wat en hoe ik haar schrijven ga.  Ook werd me gezegd dat ik misschien zelf maar zelf Theologie moet gaan studeren. Nu kan dat op hbo niveau. En in deeltijd. Zou ik het doen? Dat betekent dus Theoloog nummer 4 in onze familie. (Nu ja. Eigenlijk weer 3. Eentje is helaas niet meer.) Voordeel is dat, wanneer ik zo'n opleiding zou doen, ik ook weer iets zou kunnen gaan betekenen. Dat ik een verschil zou kunnen maken in de wereld. Ik zou mensen geestelijke steun kunnen gaan geven. En nooit geweten hoe, maar ik heb dat wel altijd willen doen. Een positieve verandering in mens en de wereld zijn. Maar aan de andere kant wordt er ook gerept over filosofie. Onder andere omdat er getwijfeld wordt over of het Christendom wel bij mij past.  Genoeg stof om over na te denken. En we gaan niet over nacht ijs. En ik heb ook nog eventjes. Met de huidige situatie zie ik mijzelf niet starten in augustus. Dus voorlopig sparren met de Theoloog. En als ik de opleiding toch wil doen, start ik wel in schooljaar '21/'22. Ik. Geestelijk werker. Zou toch wat zijn. 

Goed nieuws! De Bijbel app is aan te passen. Van de versie van Het Boek ben ik nu overgestapt naar de HSV. Geen idee waar dat voor staat, maar het leest al een stuk beter. Nuchterder en minder gemaakt halleluja-stemming.
En vanmorgen begonnen met lopen. Die spieroefeningen app is leuk, maar we zijn nu 9 dagen verder en ik ben alleen maar aangekomen. Ondanks het iets minder snoepen, eten en, op die ene uitglijder na, minder alcohol. Dus ik heb besloten de dag te starten met lopen, elke dag zo'n 30 minuten. Let wel, lopen. Niet rennen. Gelukkig is er een park met een boerderij in de buurt. Je kunt letterlijk een rondje om de boerderij doen. En er is ook nog een heemtuin. Prachtige omgeving en het was vanmorgen (7.30) lekker rustig. Mij ga je daar voorlopig iedere morgen vinden. De eerste 5000 stappen zijn vandaag alweer gezet. 

Uw toegenegen

Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten