donderdag 28 september 2023

Ik wil weer mediteren

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Stilte want pijn.
Dat kunnen we wel zeggen.

Ik heb vanaf ongeveer mei regelmatig zitten mediteren met iemand, die me daarvoor had uitgenodigd.
Zo af en toe hadden we via mail contact. We kennen elkaar van school. Hij is een zen leerling en heeft een online meditatie groep.
Ik deed met veel genoegen mee. Ik merkte dat ik er rustiger van werd, meer inzichten kreeg. Mijn dag begon in regelmaat en kalm. Ik had het idee wat steviger in mijn schoenen te staan.

En toen wat ik er een dag niet, ik had me verslapen. Maar hij ook. Dus ik kreeg een lief mailtje waarin hij wat uitleg had gegeven. Hij schreef aan mij, dus ik dacht dat hij wat aandacht van mij behoefde. Dit omdat hij  ook aangaf de anderen uit de groep nog een mail te sturen met uitleg. Hij had mij dus apart genomen.
Stom als ik was, begon ik in te vullen en aannames te doen.
Ik kreeg een wat fel bericht terug dat hij daar niet van gediend was en dat ik dat niet meer mocht doen.
Mij stroomden de tranen over de wangen. Dat hij niet wil dat ik zo dichtbij  kom, kan ik hebben. Ik vind het jammer, want ik wil heel graag vriendjes zijn. Maar ik kan accepteren dat hij mij -om welke reden dan ook- niet te dicht bij wil hebben. Ik heb een idee waarom dat zou zijn, maar dan ga ik weer voor hem invullen en dat mag niet. In ieder geval. De boodschap die hij heeft begrijp ik en kan ik accepteren. Maar de manier waarop hij het bracht niet.
Ik ben volledig uit het lood geslagen. Ik durf nu al dik een maand niet meer mee te doen met de sessies. En ik leef in het duister.

Er is in de tussentijd wel iets van een gesprekje geweest, maar daar kwam ik niet wijs uit. Hij was vaag en liet me in verbijstering achter, toen ik vertelde dat hij me triggerde met de manier waarop hij communiceert.
En ik wil zo graag dat het werkt. Ik vind wat hij doet zo mooi. En alleen ben ik maar een beetje aan het kloten. Het stelt gewoon zo weinig voor.

Nu bid ik tot de Goden. Dat ze me steunen, wijsheid geven. Geef ons een weg waarop we kunnen communiceren. Want ik weet dat hij en ik een taak hebben, in elkanders leven. Hopelijk kan dat op een prettiger manier gaan.




Geheel de Uwe,

Mystic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten