dinsdag 12 maart 2024

Wankele stappen naar werk

Lieve leukerds, leuke lieverds.

Mystic is de wondere wereld van de stage lopen in gegaan. Althans.... Op dit moment ben ik bezig wat ervaring op te doen binnen het beroep dat ik uit wil gaan voeren.
En ik mag dus meekijken. Naar twee keer meekijken ontstond een variant op het volgende gesprek, met gevolgen.


'Lijkt het je leuk om één van de volgende groepen te leiden?'


Deze vraag kreeg ik na mijn tweede dag in de groepen al voor mijn kiezen.

Verschrikt keek ik de begeleider aan. Nu al?

'Euhm... Ik heb nog geen ervaring . En ik ben nog bezig met de vooropleiding,' probeerde ik zwakjes. Maar in mijn hoofd draaiden de raderen al.

'Dat is waar,' zei hij. 'Maar je observeert en ik denk dat je het wel kunt.'


Afgelopen week kwamen er al twee onderwerpen waar we het over zouden kunnen hebben, als de groep zelf niet met een onderwerp komt. En bij mij was het zaadje geplant. De groep leiden, een onderwerp aandragen en eventueel sturen.


Ik heb plaatjes gezocht, een paar mooie gedichten erbij gehaald.


Aanstaande donderdag zet ik mijn eerste stappen.

Geheel de Uwe, Mysstic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten