woensdag 4 februari 2015

Schrobben op zijn Mystic M.'s

Ik zou even wat doen. Vanaf twee uur was de dag voor mij.
Mijn bed moest afgehaald worden. Dus dat heb ik gedaan. En gelijk maar in de machine gegooid.
Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat de bak van Samuel verschoond diende te worden. En als ik toch bezig was.. De gang had een ondefiniƫerbaar kleurtje. Dus daar moest een scheut bleek overheen. Weg met al die bah bah!

Maar om de gang te bleken, moet ie eerst gezogen. Om te zuigen heb ik een stopcontact nodig in de keuken. En daar staat de schoon gemaakte vaat van gister nog. Dus eerst die opruimen. En als ik dan toch bezig ben... Ruim de flessen dan op. En maak de tegeltjes en het aanrechtblad ook even fris.

Verzamel het vuil uit het huis dan ook even als je bezig bent, dan kan de vuilniszak vol en daarna weg. Zoek de post uit, gooi die oude kassa bonnetjes weg. Kijk of alle flessen in de douche nog gebruikt worden. (Ik vergeet altijd de lege flessen mee te nemen voor de vuilnisbak.) Zoek de scheermesjes even uit en gooi de roestige  en botte weg.

O wacht, we waren in de gang bezig. Dus toch maar weer even terug. Eerst maar eens zuigen. Weet je wat? Neem dat kleine kamertje dan ook mee.
O, kijk. Er liggen wat haar frutsels in de boekenkast. Ruim dat even op.  En in de slaapkamer ligt nog een boek. Dat kan mooi mee terug. En er ligt nog wat op tafel dat in de gang moet, neem dat ook mee,. En ruim de gevouwen was even op.

Ga dan weer naar het kleine kamertje en haal de spullen van de vloer. Zet die even op tafel en we kunnen zuigen.
Klaar met zuigen? We kunnen EIN-DE-LIJK de gang gaan schrobben, wat we een uur geleden al wilden doen.

Welnu, als ik de gang dan toch aan het schrobben ben, kan ik de douchevloer ook wel mee nemen. En dan zet ik de wc ook maar gelijk in de bleek.

Schrob schrob. Dat is weer lekker schoon.

Ik ben van alles wezen schoon maken. Er is weer een hoop opgeruimd, al denk ik niet dat je het echt ziet. Maar het was enkel de bedoeling de was te doen, de keuken op te ruimen en de oven schoon te maken.

Die oven is nog net zo vuil, maar je wordt high in de douche van de bleek.

Die wassen zitten in de machine, maar mijn bed is nog niet opnieuw opgemaakt. Ach ja. Dat maakt niet zoveel uit. Als ik vanavond wil slapen, zal ik toch eerst iets aan dat bed moeten doe. Dus dat komt wel goed.

Waarom doe ik altijd veel meer dan ik me van te voren heb voorgenomen en bijna nooit alles wat ik van te voren wilde doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten