zaterdag 3 augustus 2024

Techniek en ik zijn geen vriendjes

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Augustus begint goed, met spacende techniek.
Mystic M en techniek zijn nooit vriendjes geweest. Wat het is, ik weet het niet, maar met een maand of 14 beginnen accounts bij mij rare dingen te doen en de apparatuur weigert deels, tijdelijk, geheel en/of permanent dienst. Hoe het komt, ik weet het niet. Je zou denken dat ik in ieder geval wel om zou moeten kunnen gaan met telefoons. Al was het alleen maar omdat ik zo'n zes jaar bij een telecom-provider heb gewerkt.
Maar nee. Ik heb sinds we te maken hebben met smart-telefoons na maximaal 2,5 jaar een nieuwe telefoon. De oude is gaan spacen, staat ineens op zwart. Verzin een reden, het werkt gewoon niet meer.
In het oude tijdperk, toen we nog model koelkast hadden, had ik alleen discussies met Nokia. Wij waren geen vriendjes. Dus nadat Ericsson geen telefoons meer maakte ben ik overgestapt op Samsung en dat is echt jarenlang de maker van mijn elektronische halsband geweest. Vervolgens werden hun telefoons zo achterlijk duur en de inhoud zo fragiel, dat ik ervan af gestapt ben.
Maar het maakt niet meer uit. Alles gaat kapot. Ook mijn huidige telefoon, na 13 maanden. Ik heb er vanmorgen om 8 uur nog mee zitten appen. Ik leg heb vervolgens op de tafel en ga w at anders doen. Ik pak hem om 11 uur op, hij gaat niet van het vergrendelscherm. Ik kan hem niet meer uitzetten, hij regeert niet. Als je me appt komt het bericht binnen, maar ik kan het niet openen noch reageren. Bel je me? De telefoon gaat over, ik zie dat jij mij belt, ik kan niet opnemen.
In de winkel hebben ze een reset uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd. Helaas, niets veranderd. Ik mag dus maandag bellen met de telecom-provider, om hem op te sturen voor fabrieksgarantie.
Veel fiducie heb ik er niet in, eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Als kers op de roomtaart wilde daarnet deze computer weer niet opstarten. Ik heb hem twee keer uit moeten zetten, voordat de boel weer wilde werken..

Ach. Al het slechte komt in drieën. Eerst een vriendschap die klapt, dan een kat die een teen breek en die vervolgens geamputeerd moet worden, vervolgens een telefoon die dienst weigert, afgetopt met een computer waarvan ik niet weet of deze het einde van het jaar haalt.
Adem in, adem uit. Soms is het leven kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar ook dit gaat weer voorbij.



Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten