woensdag 26 mei 2021

Algemene update. Ik lijk toch echt een vrouw die koopziek is.

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Dit logje wordt wat algemeen, denk ik. Niet echt een mening of een standpunt. Gewoon een kijkje in het hoofd van Mystic M. Soms lijk ik net een echt mens.

Gisteren ben ik weer bij de psycholoog geweest.
Ik dacht dat ik EMDR zou krijgen. Maar nee, we zijn wat zaken afgegaan. Ik gaf daarbij ook aan dat ik erg gefrustreerd was over het feit dat ik nog niet gebeld had. In dit telefoontje was het meer de angst dat ik ergens halverwege de opleiding eventueel zou afhaken. Zo veel dingen die tegelijk op me af komen. Geen idee meer waar te beginnen. Dus ik moest de instantie bellen om een gesprek aan te gaan met iemand die het beroep al uitvoert.

Helaas direct de voicemail. Dus nu een knoop in de maag. Want word ik wel teruggebeld?

Allerlei emoties en gevoelens die door me heen schieten. Ik wil ze weg eten. Maar ook niet, want ik wil niet meer aan coping doen.
Ik wil een fles wijn wegwerken. Maar toch niet, want dat is coping. En ik wil gewoon niet meer drinken.

Vooral een gevecht. Dat duistere stemmetje dat zegt: 'Kijk nu zelf eens naar wat je tikt. En jij wilt geestelijk verzorger worden? Serieus? Word jij dan je eigen eerste cliënt? Dat kun jij toch niet? Ze willen zo'n kreupel brok ellende echt niet'.
En aan de andere kant een bibberend maar Willems stemmetje dat zegt: 'Ik ken die hel. Ik ken die put. Dat maakt mij juist een goed gv'er. Ik weet wat voor duisternis mensen doorgaan. Dat is niet alleen mijn hel, ik heb verdorie de landkaart gemaakt. Dat maakt mij juist sterk . Alleen die laatste angsten nog doorstaan. Ook ik ben mens'.

Ik wil zo graag. De laatste kettingen doorbreken die mijn ziel gekluisterd houden. De stomme gedachten de laan uit sturen. Wat ik heb meegemaakt maakt juist dat ik herken. En dat mensen zich op hun gemak voelen. Ze hoeven zich niet groot te houden, ik weet immers hoe sterk ze al zijn, maar ken ook hun vijand.

Je eigen geest is door alles wat je ziet en meemaakt in je leven je sterkste wapen, maar ook je ergste vijand.

Geef mij de kracht,
Te doen waar ik voor ben geboren.
Laat mij de Goden eren,
In elke stap die ik zet.

Ga met de Goden
Eer hen
Dank hen
Heb ze lief

Dit wat betreft mijn psychologische stappen.

Verder heb ik de laatste maanden erg veel gekocht. Te veel, mijns inziens. Ik lijk bijna een koopverslaving te hebben. Ik vind het gewoon leuk om dozen uit te pakken. Maar nu moet ik toch echt stoppen. Mijn make-up lade puilt uit, ik heb genoeg kleding en ook leesvoer het ik de rest van het jaar afdoende. Leuk dat ik mijzelf af en toe verwennen moet, het wordt nu een beetje gortig. Daarnaast ben ik aan het sparen voor een cosmetische ingreep. Er zal wat met mijn spieren gedaan worden, waardoor ik weer strakker in mijn lijf ga zitten. Een soort plastische chirurgie, zonder dat er in je huid gesneden wordt. En daardoor blijf ik dus wel herkenbaar als mezelf. Ik heb geen zin om een soort Marijke Helwegen te worden. Eerst ga ik mijn gezicht aanpakken. Daarna wil ik ook mijn 'zwanger-buik' aan laten pakken. En ook wil ik graag dat mijn boezem weer wat strakker is. De tepels hangen nu wat naar beneden. En nee, ik hoef echt niet meer de pronte boezem die ik had toen ik 20 was. Maar ik zou het wel fijn vinden als ze weer omhoog keken en wat blijer waren. Afvallen, aankomen, afvallen aankomen, zwanger raken, borstvoeding geven, afvallen. Het heeft mijn dames geen goed gedaan. Ik snap wel dat ze wat sipjes zijn. Tijd om ze een beetje te verwennen en weer blij en omhoog te laten kijken.Maar dat komt dus wel op zo'n € 1350,- per ingreep neer. En dat moet je van te voren in één keer neertellen. De eerste reeks heb ik bijna bij elkaar. Dat kan, als het goed is, in juni van start. Mijn boezem en buik zullen dus nog even moeten wachten. Mijn gezicht staat hoger op de ranglijst. Dat is immers het eerste waar men naar kijkt. Daarna weet ik nog niet. Dat zie ik dan wel. Voorlopig is mijn gekoop klaar, in ieder geval. Gisteren heb ik het laatste besteld. Met permissie, want er zitten hoofdzakelijk cadeautjes in de bestelling, voor de verjaardag van mijn nichtje aanstaand weekend.





Geheel de Uwe,

Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten