maandag 13 maart 2023

Leren van Podcasts

Lieve leukerds en leuke lieverds,

In Huize Mystic draaien er vele podcasts.
Ik heb op mijn mobiel Spotify en Podbean geïnstalleerd en elke dag wordt er wel iets afgedraaid. Op heb moment ben ik bezig met Dungeons and Daddies en ik volg al langer Gods of Appalachia. Iedereen die van horror houdt... Episodes | Old Gods of Appalachia zoek ook op in de app. Maar op deze site kun je verslingerd raken.
Mystic is in ieder geval helemal verslingerd. Nooit gedacht dat ik iets typisch Amerikaans mooi zou kunnen vinden. Maar zie, Gods of Appalachia heeft mij helemaal om. Tot en met de stem van Steve aan toe. Die is echt fantastisch. En dan hebben ze ook nog goede stemacteurs ingehuurd om kleur te geven aan allerlei karakters.

Mijn dochter luistert ook. Vandaar dat de favorieten bij Spotify een tweedeling zijn van hooror en fabtasy shows aan de ene kant, doorspekt met heksen podcasts en een groep over vrijmetselarij, aan de andere kant Mega Mindy, Woezel en Pip, Ridder Muis en Musti.
Di Ridder Muis is leuk. Er worden punten aangesneden over de late middeleeuwen. En ik pik daar dus ook af en toe wat van op. Wist jij bijvoorbeeld dat in die tijd echt wit brood een teken van rijkdom was? Dus hoe lichter je brood, hoe rijker je was.
Dat verklaard wel waarom er nog veel mensen graag witbrood eten.

Ik wist dat dus niet. Ik noem witbrood alleen maar stopverf, want er zit geen meerwaarde aan voedingsstoffen in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten