woensdag 1 maart 2023

School update en de familie naar de vuilnisbak.

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Ik heb mijn cijfer voor metafysica terug. Het is een zeven, waar ik enigszins in teleurgesteld ben.
Er werd gevraagd om twee situaties die ik uit moest werken. Dat moest ik op 2 A4 zien te klappen.
Ik kreeg als reactie dat metafysica wetenschap is en dat wat ik inleverde eerlijk en oprecht was, maar niet echt afdoende.
Tsja. Wat wil je dan? Ik wil best een wetenschappelijk verslag schrijven. Maar dat stond niet duidelijk in de opdracht. Er stond dat ik een situatie uit moest schrijven en daarbij moest kijken naar de gevolgen op verschillende niveaus.
Dat wil ik best uitgebreider en op wetenschappelijk niveau doen, maar dan zul je moeten kiezen. Óf maar één situatie, óf meer pagina's. Met één situatie kan ik het -wellicht, met aangepaste marges en een kleiner lettertype- op 2 A4 proppen. Wil je twee situaties? Dan zul je moeten accepteren dat Mystic met een Silmarillion aan komt zetten. Ik ben gewoon wat breder van stof, kan ik ook niets aan doen.
Maar goed. het is een voldoende. Hij vroeg niet om een andere versie en het is een voldoende. Maar ik hoopte dat de gegeven 8 van de allereerste module het laagste cijfer zou zijn. Ik wilde graag cum loude afstuderen. Dat gaat nu dus niet meer lukken.
Hopelijk krijg ik voor Autobiografisch schrijven en Kabbalah hogere cijfers. Maar ik begin daar nu dus aan te twijfelen.

Soms zou ik willen dat ik niet zo'n groot hart had. Dan kon ik niet overdenken, over-voelen en me van alles wat aantrekken.
Ik doe zo hard mijn best om dingen te leren. Om grenzen te stellen. En tot nu toe doet dit alleen maar heel erg zeer. Ik krijg een hoop indirecte verwijten en de schuld van dingen waar ik niet eens invloed op heb gehad.
Waarom? Geen idee. Maar het doet zeer tot in mijn kern. En ik begrijp niet waarom, omdat het gedrag is dat al dik 30 jaar vertoont wordt. Het is dus niets nieuws. Het is alleen frappant dat er zo extreem heftig op gereageerd wordt, nu ik besloten heb de ander op dezelfde manier te behandelen zoals hij/zij mij behandelt.
Waarom mag een ander mij wel als een voetveeg behandelen, maar ik hen niet? (En ja, Mystic heeft het weer eens over de familie.) Ik vind het serieus frappant.

Een andere keer meer. Mystic heeft het een klein beetje gehad. Wil niet meer nadenken over ondankbare familie. Daar word ik alleen maar depressief van. En ik moet me focussen op mijn eigen energie, een ander doet het immers niet voor me.
Sterker nog, ik heb iemand die me aan het manifesteren is. Maar daarover later meer.


Geheel de Uwe,
Mystic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten