maandag 7 augustus 2023

Dromen

Is het een teken?


Ik heb vannacht gedroomd. Of eigenlijk meerdere dromen. Drie. Maar die ene kan ik me niet meer herinneren . Alleen iets vaags, dat ik niet onder woorden kan brengen en enkel voor mij bewijst dat er een derde was. Maar die laat ik dus los.


In de eerste droom werd ik gebeld, terwijl ik op vakantie was. Ik nam op en het was Lia die belde.

‘Je bent dus niet overleden! Dat was mij ter oren gekomen!’ zei ik. (Ik heb haar al jaren niet meer gezien en weet sinds vorig jaar dat zij in 2014 is overleden.)

‘Ik wil weer met gedichten op de planken gaan staan’ zei ze.

‘O, wat leuk’ zei ik ‘Ik kom kijken. Of wil je dat ik ook weer meedoe?’

Statisch geluid en ik kon niet horen wat ze zei.

‘Wil je dat ik ook weer meedoe?’ vroeg ik nogmaals. ‘Lia? Ben je daar?’

Radiostilte… geen klik dat de verbinding was verbroken…. Het leek of de lijn in het oneindige zweeft.


Vervolgens werd ik gebeld door mijn provider. Dat er een aantal instellingen verkeerd stonden waardoor ik niet in Europa kon bellen. Maar dat hebben ze nu opgelost en ik kan weer gewoon bellen vanuit mijn bundel. Sorry voor het ongemak.


Dus ik probeerde Lia terug te bellen, maar de lijn bleef wegvallen.


Droom twee was vaag.

Ik zat achterin een auto. Vraag me niet waar we naartoe reden.

Ik zat daar samen met een bekende, die me aan het plagen was. Hij tilde steeds zijn benen op, om die op mijn schoot te leggen en dus schuin achterin te zitten. Ik tilde zijn benen steeds op om ze terug te zetten.

Dat ging een aantal keren over en weer tot ik zei:

‘Je plaagt me. Je mag geen vrouwen plagen. Heb je dat nooit geleerd?’

‘Mediteer daar naar eens op,’ antwoordde hij met een grijns.


Toen werd ik wakker en besloot te mediteren. Maar dan op de droom van Lia.


Het lijkt of mijn onderbewustzijn iets wil vertellen. En dat doet door een ander me te laten vertellen dat ik wakker moet worden om na te denken.

Moet ik terug naar mijn roots? En gaat het dan alleen om de gedichten? Of moet ik meer banden met de Zaanstreek (waar ik optrad en vandaan kom) weer aanhalen?


Geheel de Uwe,


Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten