donderdag 2 september 2021

Vlaamse vakantie log 3

Log drie.


Lieve leukerds en leuke lieverds,

Welnu, gisteren dus de blond en tripel van tafelbier getest.

De blonde is lijkend op Nederlands festival bier. Maar dan met ietsiepietsie meer 'kruidigheid'. Ik weet het, dat is geen woord. Maar ik zou niet weten hoe het anders te omschrijven. Er zitten wat kruiden in. Maar veel is het niet en ook niet de beste kwaliteit. Hij is niet vies, maar de bruine is lekkerder

De tripel.... Ach. Dat was water met 3,4% alcohol erin. Eerlijk gezegd een beetje zonde van de calorieën.

Conclusie? Wij zitten lekker aan de bruine variant. Lekkerste, minste calorieën ook. En de Vlamingen zijn dit met me eens, want de bruine variant is degene die het breedst staat opgesteld, waar het meeste van is en die evengoed als eerste is uitverkocht.


Vanmorgen zijn we over de lokale markt geweest. Dat is hetzelfde als in Nederland. Groente, fruit, vlees, kaas, zuivel, een sokken dame en wat kleding stalletjes. Bij één van die stalletjes hadden ze prachtige truien. Dus misschien dat ik volgende week toch lief ben voor mezelf en zo'n trui koop. Hangt ervan af hoe ruim we zitten. Apart is hij in ieder geval wel. In Nederland zul je dat niet snel zien. En dat is dan ook één van de redenen dat ik hem graag hebben wil.


Kleding is hier trouwens kostbaar. Of ik heb echt bij de verkeerde winkels gekeken. Ik zal een zaak die En Ligne heet. Grappig, dat betekent online in het Frans. Prachtige kleding. Ik zag één top met rok, echt subliem. Lila met paars taftzijde, met grote bloemen erop geborduurd. Zit je goed? €670.  Voor. Een. Rok. De bijpassende top? Slechts €435.

Even verderop zag ik nog een prachtige rok. €170. Jeetje, voor dat bedrag ben ik vandaag volledig aangekleed! Inclusief ondergoed, schoenen, tas en jas.

Hopelijk heb ik gewoon de luxe boetiekjes te pakken en kun je bij de E5 -een Vlaamse winkel- wel voor een normaal bedrag goed slagen.


Observatie..... Vrouwen en kort haar. In west Vlaanderen hebben alleen oudere vrouwen kort haar, lijkt. Het is niet verplicht, er zijn ook zat 65 Plus dames met lang haar. Maar vrouwen onder de 50 zie ik niet met kort haar. Halflang is het kortste dat ik tegenkom. En ik ben er echt op aan het letten.


Persoonlijke observatie. Soms erger ik me zelf stijf aan mijn eigen taal gevoeligheid. Als ik niet oplet, merk ik dat ik licht de Vlaamse tongval over neem. Zij spreken de W en de R iets anders uit dan wij, alsook de IJ en de I. Ze hebben het bijvoorbeeld over kiepen, maar bedoelen kippen. En ik merk dat ik ook begin te doen, als ik niet echt sterk oplet.


Vanmiddag een wandeltocht gemaakt door het bos. Volgens de kaart was het een route van 2,7 km. Nou, ik denk daar anders over. In het bos heb ik bijna 8000 stappen gezet. Nu zet ik kleinere stappen dan een man, dus voor mij zouden het geen 2800 stappen zijn om aan de 2,8 km te komen. Maar al verdubbel je dat. Dan nog heb ik meer gelopen.

Niet dat ik het erg vond, mijn stappenteller is er blij mee. Maar Branwen kon het niet echt aan.

Wel was het mooi. Echt mooi. Zo veel verschillende kleuren groen. Zoveel geuren, zoveel pracht en praal. Echt heerlijk om er te zijn.



Geheel de Uwe,


Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten