donderdag 9 september 2021

Vlaamse vakantie log 8

 Lieve leukerds en leuke lieverds,


De meeste spullen zijn ingepakt.

Vanmorgen zijn we over de markt geweest en hebben we wat eten gekocht en de trui waar ik het vorige week over had.

Snel door de Delhaize heen -die door Branwen tot de leeuwen supermarkt is gedoopt, zie hun logo- en de laatste benodigdheden gehaald. Vanavond na het eten pakken we de laatste dingen in en stoppen we het in de auto.


Zelfs het weer vertelt dat we weg moeten. De hele dag stralend weer, tot ongeveer 15.50 het begon te betrekken. En nu -16.22- regent het toch echt. In de verte hoor ik wat rommelen.

Het is niet dramatisch, geen erge regen. Maar de wind trekt aan en de lucht wordt van dat dreigende grijs met wit, zwart en blauwig.

Het voelt anders dan in Nederland, minder dreigend dan bij ons. Maar de scout in mij schiet op til. Gewoon omdat het LIJKT op wat je kent, houdt niet in dat het ook hetzelfde zal reageren.

De natuur neemt in ieder geval afscheid van ons, met lichte donder. Daar haal ik uit op dat we welkom waren.


Observatie...

Sommige dingen zijn in Nederland en Vlaanderen exact hetzelfde. Zoals op de markt. Je moet even kijken, maar eten is op de markt veelal goedkoper dan in de supermarkt.

En.... Ook in Vlaanderen worden de kleding stalletjes veelal gedreven door Indiƫrs. Soms. Soms lijken mensen en gebruiken heel veel op elkaar.


Lief Vlaanderen. Ge zijt zo schoon.

Ik ben verliefd geworden op uw tongval, geobsedeerd geraakt door uw rust.

Ik zie U graag, schone dame. En ik hoop u nog vaak te mogen bezoeken.



Geheel de Uwe,


Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten