woensdag 1 september 2021

Vakantie log 2

Lieve leukerds en leuke lieverds,

31augustus.


In de supermarkt vonden we een kleine afdeling tafel-bieren. Ik gokte dat het voor bij het eten is. Het is in ieder geval bier dat laag in alcohol is. Echt laag.

'Zul je zien dat het op Shandy lijkt.' zei ik nog in de winkel.

Eenmaal aan tafel met warme hap, dacht ik er weer aan. Glazen en fles gepakt, vol spanning ging de fles open.

Een donkere vloeistof verlaat de fles en klikt moeilijk schuimend het glas in. Het schuim verdwijnt snel, de vloeistof is zo donker dat je er niet doorheen kunt kijken.

Wat het is? Shandy. Maar dan donker en veel hoger in percentage (1,1%).

Zo maar testen ten opzichte van de andere (goedkope) versie die we ook meenamen.


Persoonlijke observatie... Soms ben ik een waardeloze vrouw. Net voor de derde keer terug naar de tekentafel.

Na bijna 11 jaar maak ik dan toch eindelijk een trui voor manlief. Met garen dat ik ergens online gekocht heb. Ergo: met dit garen moet ik het doe, want ik kan geen zelfde garen meer bij kopen.

Mouw was te groot uitgedacht. Dus manlief zwom erin en het kwam niet uit met garen. Opnieuw uitdokteren en uittekenen. Tijdens de vakantie zou ik ze haken.

Maar nu blijkt de hals aan de voorkant ook niet goed. Een heel gedeelte uit moeten halen. En nu mag ik -op de gok- een boothals gaan maken en hopen dat ik dat straks aan de achterzijde kan spiegelen.

*Zucht*  En waarom wilde ik ook weer met alle geweld een trui maken voor manlief?


Huiselijke observatie... Vandaag is onze rode je-weet-wel kater Samuel 10 jaar geworden.


1 September.

Vanmorgen een aantal pamfletten doorgewerkt die hier in het huisje aanwezig zijn. Er zijn vele looproutes en we zijn erachter gekomen dat er zelfs een Romeins Archeologisch Museum is. Erg interessant.

We hebben echter ook een financiële strop, blijkt. We zitten -zacht gezegd- krap. Dus terug naar de tekentafel. Al die uitjes moeten goedkoper, zomaar ergens koffie drinken lukt niet en ook uit eten gaan kunnen we deze maand verder op de buik schrijven. Pijnlijk. Het zorgt ervoor dat ik veel stress ervaar. Op onverklaarbare wijze trekt het mij naar een flashback van vroeger, toen ik notoir in armoede leefde. Hopelijk kan ik de stress na een nacht slapen loslaten.

In ieder geval is het zaak om inkomsten en uitgaven bij terugkomst op een rij te zetten, strak te budgetteren en onszelf op rantsoen te gaan zetten.


We zijn een wandeling gaan maken. Wat opvalt is dat de voetpaden in Vlaanderen begroeid zijn met gras. Waar in Nederland de boel of aarde is, of een schelpenpad, is het hier gewoon gras. Met als gevolg dat de grond een stuk minder zompig is na regen. Eergisteren heeft het geregend, maar daar merkten we nauwelijks iets van. Oké, echt heftig was de regenval niet, maar toch... In een Nederlands park had je dit nu nog geweten.

Ook in de plaatselijke kerk geweest. Zoals in elke rechtgeaarde katholieke kerk kun je ook hier een beeltenis van Jezus aan het kruis vinden, met de twee wenende Maria's erbij. Maar deze kerkbouwers hebben alles veel praktischer aangepakt. Op de steunbalken bovenin het schip is de beeltenis opgesteld. Op deze manier is er minder ruimte in gebruik. De hele kerk was praktisch en voor katholieke normen zeer sober ingericht.

Geen idee waarom, maar ik voelde mij er zowaar thuis. Erg uitzonderlijk voor mij, gezien mijn verleden


Net is dochterlief weer wezen mama-hangen. Ze is al sinds vrijdag niet echt lekker. -Gaat weer naar de peuterspeelzaal hè. Dan heb je in 2 uur tijd weer een hele rits bacteriën te pakken.- Ze is hangerig en heeft soms verhoging. Één van de tekenen dat ze niet lekker is, is dat ze veel wil hangen met speen en deken. Een ander teken is dat ze continu de dokter speelt. 

Eergisteren heeft ze anderhalf uur bij me gelegen, net ongeveer eer kwartiertje.

Ik maak me zorgen. Maar welke moeder doet dat niet.


Ook hebben we weer het tafelbier aangeschaft. Aanzienlijk goedkoper, lager in alcohol èn calorieën dan het andere bier. Kunnen we toch nog genieten op budget.

Morgen naar de plaatselijke markt. Hopelijk kunnen we daar wat juweeltjes vinden.



Geheel de Uwe,


Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten