maandag 10 juli 2023

Ik wil niet meer geld manifesteren. Ik wil leven in overvloed aan liefde en genoeg hebben. Dat is wat anders

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Ik kijk nogal wat filmpjes. Filmpjes die voorbij komen en beweren van alles voor je te kunnen manifesteren.
Daar heb ik tegenwoordig de tijd voor hè. School is klaar. De verslagen zijn de deur uit, ik wacht nu op de boekenlijst voor het nieuwe jaar en de uitslag van twee ingeleverde essays. Verder is het aan mezelf.
Dus ik ben begonnen aan een grote schoonmaak (vooral puin ruimen en weggooien) in het huis en weet verder even niet wat ik nu moet gaan doen. Filmpjes trekken dan automatisch de aandacht.
En omdat ik dus erg bezig ben met paranormale en heidense dingen, komen daar veel filmpjes over voorbij. Zat mensen die tarot kaarten leggen. En allemaal beloven ze dat die ene liefde me een berichtje gaat sturen. (Mocht ik willen.) Zijn hart ligt echt bij mij en hij zoekt een manier om echt contact met me op te nemen. (Tip: Vraag om mijn telefoonnummer en bel af en toe eens. Het liefst niet dagelijks, net zoals dat ik niet zit te wachten op 15 appjes per dag. Maar af en toe wat laten weten mag. Ook kun je gewoon vragen hoe mijn verslagen zijn geworden. Iedereen die mij kent weet dat ik een jaar lang geleefd heb voor school. Dus elke vraag die je daarover stelt zal enthousiast beantwoordt worden.) Maar nu dwaal ik af, ik had het over de filmpjes.

Wat ook vaak voorbij komt is de belofte dat ik de eerste miljonair word in de familie. Dat ik geld kan manifesteren.
Begrijp me goed. Ik zeg echt geen nee tegen een miljoen. (Wie wel?) Ik speel altijd mee als je 30 jaar lang elke maand 10.000 euro kunt winnen. Lijkt me fantastisch. Ergens een huisje kopen dat naar mijn wens is (ergens in de natuur dus), beetje beleggen zodat mijn oude dag er ook nog een beetje rooskleurig uitziet en dan parttime werken. Kan ik vervroegt met pensioen, leef ik leuk en heb ik de tijd om ervan te genieten. Wat wil je nog meer?

Maar al dat manifesteren? Moet dat? Ik krijg daar een beetje een punthoofd van. Alsof geld alles is waar het om draait.
Geld is de oorzaak van ellende! Juist geld zorgt ervoor dat de menselijke ziel geknecht door de wereld doolt. Geldzorgen drijft mensen uit elkaar. En ja, het huilt lekkerder in een dikke auto dan in de bus. Maar is het echt zo gek als ik zeg: Ik zit liever lachend en gelukkig op de fiets?
Ja, ik heb geld nodig. Maar eigenlijk zou ik er zo min mogelijk van afhankelijk willen zijn. En ik wil dus helemaal niet meer geld. Ik wil meer geluk. En een manier om zo te leven dat ik alles kan krijgen wat ik nodig heb, in liefde, genegenheid en geluk.

Noem mij een dochter van hippies. Dat ben ik ook. En op dit soort momenten, momenten waarop je door de omgeving gepusht wordt om zo veel mogelijk geld binnen te harken en statussymbolen aan te schaffen, krijg ik steeds meer aversie.
Ik wil niet meer geld. Ik wil genoeg hebben. Leven in weelde van de geest. En dat kan net zo goed in een Fiat Punto of op de fiets, als in een dikke bak.


Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten