maandag 24 juli 2023

Oordelen over karma

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Omdat ik nu dus een spirituele opleiding volg post ik uiteraard regelmatig over de onderwerpen die de revue passeren. En over alles dat er maar in me opkomt.
Prima allemaal, niets aan het handje. Maar mijn algoritme krijgt dat ook door. Al was het maar omwille van de boeken die ik online bestel en het aantal winkels dat ik bezoek voor noveenkaarsen, wierook en andere spirituele en mystieke snuisterijen die ik verzamel in mijn leven. Zoals bijvoorbeeld een meditatiekussen. Heel mystisch. ;)

Maar daar gaan de filmpjes die je te zien krijgt dus ook op inhaken.
Op zich nog steeds niets mis mee. Tot men maar van alles gaat beweren, omdat hij of zij hogepriester(es) is en dus is ingewijd. Vervolgens hebben ze eens een boekje of drie gelezen over religies over de hele wereld, wanen zich een kenner en beweren van alles. Hooglijk irritant.
Maar waar ik dus echt jeuk van krijg: Al dat gegooi met Karma.
Laat karma zijn werk doen!
Hij/Zij moet nog wat aan zijn/haar karma doen.
Wat betekent dat voor je karma?

Euhmmmmm. Geen idee wat er met mijn karma is en hoe dat op te lossen. Wat ik wel weet is dat jij er niets over te zeggen hebt. Waar haal je de arrogantie en het lef vandaan te oordelen over het leven van een ander? Wie heeft jou de mogelijkheid gekregen om al mijn levens te overzien?
Het zijn verdorie mijn levens en ik weet het al niet eens. Dus hoe kan een ander daar nou een zinnig woord over zeggen?
De meeste mensen die van alles brullen over karma, hebben geen verstand van wat karma nou is, wat darma is, waar het vandaan komt, hoe de ideeën zijn ontstaan. Als ze dat wel wisten, hadden ze namelijk niet zo losjes over het karma van een ander gepraat. Dan beseffen ze dat het een groots iets is, waar je niet te lichtzinnig mee om moet gaan.
Dus doe mij -maar vooral jezelf!- een plezier. Stop met praten over het karma van een ander. Lees eens meer dan drie boeken over het onderwerp. Ga er een cursus over volgen! Praat met mensen die verstand hebben van de cultuur, religie en filosofie.

En ik houd er nu verder ook mijn mond maar over dicht. Want zo veel weet ik er nu ook weer niet van. Dus ik ga mijn eigen advies eens opvolgen en er nog maar wat meer over lezen.




Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten