vrijdag 9 oktober 2020

Hoe het ervoor staat

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Beetje druk in huize Mystic M.

We zijn twee weken in Frankrijk geweest. Daarom was het de afgelopen tijd een beetje stil. Ik wil op vakantie zo min mogelijk met schermpjes bezig zijn. Al lukt dat niet super. Want we lopen wel door en ik houdt mijn stappen bij. En waar heb ik die stappenteller? Juist... op mijn telefoon Ik kan echt niet zonder dat ding. Mijn hele leven staat erin. Als ik mijn telefoon kwijt ben, kan en weet ik echt niets meer. Erg hè. Hopelijk ben ik niet de enige met dat probleem.

In de vakantie ben ik ook wat op wezen zoeken en heb ik wat stappen gezet.
Een maat van mij wilde mij aan zijn personal trainer en diëtiste voorstellen. Kijken of zij ook wat voor mij kon betekenen, want bij hem gaat afvallen en spieren kweken als een tierelier.
Afgelopen zaterdag had ik een gesprek met haar. Nu zal ze niet mijn trainer worden. Want dat wordt mij te veel reizen en moeilijk doen. Trainen doe ik in mijn eigen omgeving. Maar met mijn dieet mag ze me wel helpen. Het is echt een leuke meid, die met twee benen in de realiteit staat.
Ik heb twee apps moeten installeren om bij te houden wat ik eet en mijn gegevens in bij te houden. Gewicht, omvang, wat ik aan sport (niet) gedaan het.
Vandaag was een blergh dag. Niet gelopen. En dat merk ik ook gelijk, want echt gelukkig ben ik dus niet. En wanneer ik wel in de ochtend een uur met mijn neus door het park waggel, kan ik de wereld gelijk een stuk beter aan. Niet dat het gelijk zaligmakend is, maar het verbetert de boel in ieder geval wel.

Ik heb me opgegeven voor Yoga,
Vrijdag 16 oktober is mijn eerste les. Ik heb een proef abonnement van een maand onbeperkt lessen. Ik heb er nu twee ingedeeld en ben benieuwd. Volgens mijn man en moeder wil ik wat veel. Ik wil namelijk kijken of ik drie keer per week kan lessen, in de hoop dat dit gaat helpen met mijn strijd tegen de kilo's. Het zal in ieder geval helpen met het creëren van rust. En dan zal het in combinatie met het dieet allicht zoden aan de dijk gaan zetten.

Ook is afgelopen maandag mijn eerste les Frans geweest.
Leuk, enerverend, spannend en uitputtend. Ik reed verkeerd en kwam daardoor alsnog te laat, ondanks dat ik ruim op tijd vertrokken was. Ik ben niet blij met die wegwijs miep van Google. Ze leggen dingen zo cryptisch uit dat je exact het verkeerde doet. Ik heb half mijn stadje gezien. Ook plekken waar ik niet dood gevonden wil worden.

Mijn cursus zelfinzicht licht een beetje stil. Iets weerhoudt mij, al weet ik niet wat. Nee, onzin. Ik weet wel waar de schoen wringt.
Ik loop vast op een uitdaging, waarin ik nieuwe gewoontes aan moet leren in zestig dagen en daar over moet loggen. Die nieuwe gewoontes houden onder andere de diëtiste in en yoga. Al was mijn originele plan om aan aqua fitness te gaan doen en daar een diëtiste bij in de arm te nemen. Een cursus die in januari zou starten. Maar ik werd te ongedurig, haat die dikke buik te veel en wilde niet langer wachten. Vandaar dat ik het idee van aqua fitness even aan de wilgen heb gehangen en naar de yoga ben overgestapt. Ik wil NU. Niet over twee maanden.Over twee maanden wil ik er op zijn minst zes kilo extra af hebben.


Maar misschien heb ik wel een beetje veel uitdagingen op mijn vork genomen. Het huishouden gaat door, de cursus Frans (met aardig wat huiswerk), die cursus van Tim (ook met huiswerk en emoties die moeten bezinken, bedaren en worden verwerkt), de opvoeding van een kind en yoga. O, ik wil eigenlijk ook nog wel graag wat tijd om mijn man te zien. En ik wil ook graag (stompzinnig) een boek kunnen lezen en niks kunnen doen.
Waar ik me drie maanden geleden te pletter verveelde, weet ik nu bijna niet meer hoe ik mijn tijd een beetje logisch in kan delen. Van het weekend kijk ik in ieder geval maar alvast naar mijn Frans, ondanks dat de vakantie is begonnen en de les maandag dus niet doorgaat. Een beetje extra speling kan geen kwaad.

Misschien moet ik Frans en mijn zelfinzicht cursus maar afwisselen. De ene dag Frans, de andere dag cursus. En dat zal ik dan toch echt moeten doen terwijl dochterlief slaapt. Dus het worden weer even lange dagen, totdat mijn zelfinzicht cursus stopt. Dan kan ik me richten op enkel Frans en dus de vrije avonden die ik heb even aanspreken.
Maar even kijken hoe dat gaat.

Joh, ik lijk echt wel een draaitol. Waar ik het maanden enkel over dingen had die ik in de toekomst zou gaan doen, ben ik in ene in drie weken tijd drie verschillende uitdagingen aangegaan. Hopelijk pakt het goed uit.

O een vrolijke noot... Ik had vandaag sjans tijdens het buiten spelen met dochterlief. Van een niet onaardige knul die zeker 18 jaar jonger is dan ik. Misschien zelfs jong genoeg om mijn zoon te zijn. We doen daar natuurlijk niets mee, want misschien is het niet eens legaal. Maar het streelt wel het ego!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten