vrijdag 9 juni 2023

Haiku´s


Lieve leukerds en leuke lieverds,

Op school hebben we het laatste blok. Nog twee keer les, dan nog één keer portfolio bespreken en dan is het grote vakantie. Dan is er pas weer wat te doen in september. Ik zie er nu al als een berg tegenop.

In ieder geval.... Dit blok hebben we oosterse filosofie. En nou was ik al op de hoogte van het bestaan van haiku's, maar ik had me er nooit eerder aan gewaagd. Tot de leraar zei er graag een aantal te ontvangen.
Dus ik ben gaan kijken naar wat de eisen waren. Het is de bedoeling dat je in 17 lettergrepen de volledige situatie schetst. En dan het liefste een beetje filosofisch. Welnu. Mystic zou Mystic natuurlijk niet zijn als ze zich er niet aan zou wagen.

Bij deze:

‘Open’

Verschil noch ruimte
Tussen lucht en huid
Enkel spinrag dat mijn ziel heet 
23-05-'23



‘Bezieling’

Groen gras, blauw water
In essentie van bestaan
Hoeveel kleuren zijn?
04-06-'23




Geheel de Uwe,

Mystic M.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten