dinsdag 13 juni 2023

Surfende Zielsverwant, wandelend op het strand

 Mijn strand en zielsverwant


De zee is rustig
In de nacht
Kabbelende ruis
Twinkelende sterren


Een enkel dier
Dat opspringt uit het water
Ergens een lichtflits
In de verte

Russsssst
De donder
Echt ver weg
Als antwoord op de flits

Het is hier zo sereen
Nog een twinkelende ster
En nog eentje

Een eenzame surfer
Zoeft over het water
Blaast de webben uit zijn hoofd
In de nachtelijke wind

Blijf je daar
Of kom je hier
Ik sta op het strand
En kijk naar jou

Weemoed
Hij moet nog even scheren
Zijn pak zit te strak
Hij wil nog leren ademen

Scheer maar door
Mijn lief
Je komt vanzelf wel terug
Wanneer je vrij kunt leven

Lopend langs het strand
Adem ik rustig
In en uit
In en uit
En ik verzamel schelpjes

Ook ik moet leren ademen
Hier op mijn fijne
Lege strand
Fijn om te weten
Dat er een verbindende factor is

Ik zit tussen de grashalmen
Met mijn tenen in het zand
Kijk rustig voor mij uit
Over zee en over strand

Ruisende halmen
In de verte brult een boei
Opgeschrokken dieren
Sussen mij in slaap.


04-02-2023




Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten