woensdag 21 juni 2023

Ik heb zo intens en volkomen lief

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Ik heb intens lief. Intens en diep. En het meest irritante daaraan: snel.
Ik sluit mensen redelijk snel in mijn hart. Wens ze snel het beste en ben dan ook bereid om dat te bewerkstelligen. De grootste reden dat ik dan ook geregeld teleurgesteld word is dat ik steeds hoop dat dit wederkerig is. Maar dat is vaak niet zo!
Als mensen mij ook aardig vinden, is het in het begin niet meer dan dat: Ze vinden Mystic aardig. Om er meer van te maken, moeten ze me beter leren kennen. Zoals ik ooit met een gekke bek zei: Ik ben als spruitjes. Je moet ervan houden, of het leren eten. Als het je ding niet is, laat je het staan.
En ik ben wel iemand waar je even wat geduld bij moet betrachten. Ik ben niet direct je favoriete persoon. Al word ik wel een goede toevoeging, wanneer je eenmaal besloten hebt dat  je een vriend van mij wilt zijn.

Maar ondertussen ben ik dus aan het bloeden. Want ik houd van mensen. Veel , intens en onvoorwaardelijk. Vaak meer dan andersom.
En het grootste pijnpunt: Ik wil maar niet begrijpen dat de liefde van en voor anderen helemaal niet zo diep hoeft te gaan. Mensen zijn er lang niet altijd zo erg mee bezig. Ik kan en mag dan ook niet van een ander verwachten dat die net zo intens van mij houdt, als ik van hen. Dat is domweg niet haalbaar, ook al zou die ander willen.

Mijn liefde is intens, diep. Het is een heldere vlam. Dat trekt op zich velen aan, maar er zijn slechts enkelen die de hitte en intensiteit aan kunnen. En nog minder die aan mijn verlangen naar wederkerigheid kunnen voldoen.

Ik zal moeten accepteren dat het oké is. Dat niet aan dat verlangen kunnen voldoen echt geen onwil is, of slecht. Het is. Niet meer dan dat. En dan zal ik die ander los moeten laten. (Ha ha, hebben we het wéér over loslaten.) In diezelfde intense liefde van mij.
Het fijne is dat sinds ik dit besef en er een beetje naar begin te handelen, er meer mensen naar mij toe komen. Sommigen kijken op een afstandje -naar mijn smaak vaak te ver weg-, anderen dichterbij. Maar als het afgelopen school jaar mij iets geleerd heeft, dan is het wel dat er velen zijn die, hoe ver weg ze ook staan, weldegelijk van mij leren en mij waarderen.
Dat is fijn om te weten. Al hoop ik wel op meer mensen in mijn leven die net zo intens zijn.




Geheel de Uwe,

Mystic M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten