zaterdag 1 september 2012

En Toen

Ik heb gebouwd.
In het klein,
In miniatuur

Een wereldje,
Een ademtocht,
Een leventje.

Bouwsteen op bouwsteen,
Wereld op wereld.
Voortgang van,
Liefde en passie.

Afbraak kwam,
Een paar weken later.
Liet mij achter,
In het niet.

Ik durfde niet,
Te zeggen wat
er werk'lijk,
Door mij heen gaat.

Het doet zo'n pijn,
Het tonen van.
Dat kon ik slecht,
Door mijn verdriet,
Van eerder.

Ik zweeg omdat,
Ik wilde zijn,
Jouw schoonste vrouw,
En wezen

De grootste kracht,
De diepste macht.
De kern,
Onzer essentie.

Dit al van jouw,
Dit al met jou.
Twee in ene,
Eén in tweesprong.
Alles in niets,
Niets in alles.

Rouw met mij,
Begrijp met mij.
Voel de pijn,
Separaat en toch één.

Praat met mij,
Verwerk met mij.
Begin met mij,
Opnieuw.

In liefde en vertrouwen.


01-09-2012
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten