dinsdag 1 december 2020

Wat inspireert jou?

Lieve leukerds en leuke lieverds,

In een groep waar ik lid van ben, werd een interessante vraag gedropt. En dat doe ik hier dus ook. Want ik inspireer jou ook graag, mijn gewaardeerde lezer(es). De vraag was:
Wat inspireert jou.

Bij mij gingen er spontaan allerlei raderen draaien. Want er is zo veel waar ik ideeën uit haal. Zo veel waardoor er in mij van alles gaat borrelen.
En nu kan ik een heel relaas gaan ophouden over hoe ik aan inspiratie kom. Inspiratie om hier te schrijven, om überhaupt de kracht te vinden om mijn bed uit te komen, niet elke dag minstens 35.000 keer uit mijn vel te springen. -Dat laatste is voor mij een hele opgave, kan ik je vertellen. Echt wel een dagelijkse uitdaging te noemen.- Maar dat doe ik nu eens een keertje niet. Ik wil me tot jou richten vandaag.
Buiten het feit om dat jij waarschijnlijk allang een idee hebt over hoe ik aan mijn inspiratie kom, wil ik iets anders benoemen. Wat inspireert jou, mijn beste lezer?
En begin nu alsjeblieft niet gelijk te brullen over je familie, je vrienden, je partner en eventuele kinderen. Laat je baan ook even los, hoe inspirerend en zinvol hij ook vast zal zijn.
Adem in, adem uit. Laat.. Los...
En nog een keer de vraag... Wat inspireert jou?

Wat is het dat jij wilt bereiken? Waar verlangt je hart nu meer naar dan wat ook. En laat daarbij al je verplichtingen even los en voor wat ze zijn. Tuurlijk moet er brood op de plank, dus ondertussen kun je die carrière om professioneel voetballer te worden nu wel los laten. Maar dat houdt niet in dat Messi jou niet kan inspireren om elke zaterdag het beste te geven wanneer je met de F-jes op het veld staat en die jochies heerlijk achter de bal aan ziet rennen.
En dan denk ik... Als jij er zo veel genoegen in schept om die jongens de fijne kneepjes van het spel te leren.. Is het dan nog steeds Messi die jou inspireert? Of was hij enkel de katalisator? Staan al je bronnen niet wekelijks op het veld? Die jochies zijn toch tien keer beter voor jouw gemoed dan dat Messi ooit zal kunnen zijn?
Droom eens even weg. Wat wil jij bereiken in je leven? Wat inspireert jou om dagelijks je bed uit te komen? En dat kan groots zijn, maar ook heel klein.
En vervolgens is mijn vraag dan.... Kun je die inspiratie en die droom verwezenlijken? Kun je iets doen waardoor je dichter bij de inspiratie leeft dan de dagelijkse sleur van wat er van je verwacht wordt? Kun jij je leven omvormen naar het vervullende, waar je al zo lang van droomt?

Je zult er dingen voor moeten laten. Je zult er impopulaire keuzes voor moeten maken. Waarschijnlijk zal niet iedereen je begrijpen en krijg je verzet uit een hoek die je niet verwacht had. Maar je zult ook een bron van energie krijgen, positieve gedachten, positieve mensen. En misschien zelfs wel gelijkgestemden, die je leven een stuk makkelijker maken.

Kom op, mijn leuke lieverds en lieve leukerds. Denk na over wat je inspireert. En laat dat je voedingsbron zijn naar een vervullender leven.




Geheel de Uwe,

Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten