maandag 21 september 2020

Gesprekje: Het leed dat krullen heet.

Ik kijk en zie dat het niet zo happy gaat. Tijd dus voor een gesprekje, want gisteren waren we nog zo blij. Tijd dus om uit te vissen wat er nu aan de hand is.


'Gaat het vandaag goed met je?

'Mmmm.' *Zucht.* 'Ik weet het niet'

'Hoe voel jij je vandaag dan?'

'Beetje slapjes. Ik weet niet wat er is.'

'Maar gisteren was je zo blij met wat ik deed! Je leefde helemaal op en voelde je de koning te rijk.'

'Ja, nou... Je moet ook niet altijd hetzelfde willen hè. Jij dankt dat je er bent met één formule, maar dat is niet zo. Ik wil graag aandacht.'

'Eén formule?! Eén formule?!!! Ik geef verdorie meer geld uit aan jou dan aan al het andere! Jouw voeding domineert de planken en ik ben minstens twee keer per maand op jacht naar extra methodes en spullen om het jou naar de zin te maken!'

'Ja, tja. Dat weet ik niet hoor. Maar vandaag ben ik niet zo blij. Je moet eens wat meer begrijpen wat ik nodig heb. Ik heb niets aan al die verschillende voedingsmiddelen. Je maakt het gewoon niet lekker.'

´Ik maak het gewoon niet lekker?! Gisteren ging je helemaal uit je plaatje. Je slorpte alles op wat ik je gaf en danste dat het een lieve lust is. Je liet je van je beste kant zien en liet alles met je doen wat ik maar wilde. Vanmorgen deed ik weet alles zoals gisteren. Je hangt er lusteloos bij en gedraagt je als een verveelde tiener. Wat ìs er dan, in vredesnaam? Wil je meer cafeïne? Meer cacao?'

'Ik weet het niet. Ik heb er gewoon even geen zin in vandaag. Misschien morgen weer, wanneer je iets nieuws gekocht hebt om te proberen.'

'Je weet wat ik allemaal voor je in huis heb gehaald en dat ik je allemaal geef. Kun je niet aangeven welke producten je hebben wilt?'

'Nou, nee. Ik zal erover nadenken, maar ik geef je geen garantie.'

'Er is regen voorspeld voor morgen. Wil je dat ik dat probeer? Moet ik een uur in de regen gaan staan en dan 'ploppen'?*'

'Mmmmzzzz. Ik weet het niet.'

*Zucht...*


Ja mensen... Dat is het leed dat krullen heet. Om die bos een beetje gezond en blij te maken, ben ik dagelijks bezig. Wat er zoal op de plank staat? En wat er allemaal in gaat?

Twee verschillende shampoos (zónder siliconen, parabenen en zo min mogelijk alcohol), twee verschillende conditioners, drie soorten masker, twee verschillende soorten gel, aloë vera, avocado, honing, yoghurt, bier, ei, haver, koffie, cacao, thee, afwasmiddel en zelfs glijmiddel op waterbasis. Ik slaap met mijn haar op een speciale manier, heb bij het wassen een speciale droog techniek en doe ook moeilijk met HOE ik de producten in mijn haar doe. Ik heb twee verschillende borstels en twee soorten kam. En ben gemiddeld twee keer twee uur van mijn tijd in de week. Dat is exclusief de dagelijkse verzorging van het haar doen en ervoor zorgen dat ik op die speciale manier kan slapen. Dat kost per dag ook nog een minuut of 20. Besef dit even, wanneer je weer verzucht dat je krullen wilt. ;)
Af en toe is het heerlijk om te klagen. En dit vond ik wel een lekker luchtig onderwerp om dat mee te doen. (En een typisch vrouwen-ding. Ik moet immers wel af en toe bewijzen dat er een vrouw aan deze kant van het scherm zit.)




Geheel de Uwe,

Mystic M.


*Ploppen: https://krullentemmer.nl/ploppen/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten