donderdag 6 augustus 2020

Buitenaards leven.

Lieve leukerds en leuke lieverds,

Omdat ik, wanneer ernaar gevraagd wordt, eerlijk toegeef dat ik heiden/paganist ben (naast halfbakken christen) krijg ik de meest uiteenlopende vragen.

-Of ik in spoken geloof. 
Nee, dat zijn gewoon mensen met het verwassen beddenlaken van hun moeder over het hoofd.
-Of ik op een bezemsteel rondvlieg.
Lieverd, dat doen we tegenwoordig op een super-de-luxe stofzuiger. De kruimeldief is namelijk te klein. En nee, zo hoog vliegen we niet. Leuk dat men denkt dat warme lucht stijgt, na pak hem beet 100 meter is dat echt niet meer zo en zit je te klappertanden in je stringetje. *Zucht* 
-Of ik naakt ronddans in het bos onder de volle maan.
Schat, als jij dat wilt doen in november, ga je gang. Buiten het feit dat het snel een koude en vieze bende is, lijkt het erotischer dan het is. De meeste 'heksen' zijn de jongsten niet meer. De lichamen zien er dus niet uit als de incarnaties van lust. En daar gaat het ook helemaal niet om. Daarnaast is het bossen vaak donker en is de grond ongelijk. Voor je het weet lig je met je blote bips in de brandnetels.
Wanneer je magie uit de grond kunt trekken op een kamertje drie hoog achter, lukt het die magie ook wel om door een laagje kleren te komen. Dus nee, je hoeft niet in je nakie. Het mag uiteraard wel. Je eigen keuze.
-Of ik satan vereer.
Nee. Satan is onderdeel van de christelijke leer. En ja, ik ben ook deels christen, maar het hele idee van een hel en een straffer erken ik niet. Ik weet dat dit gek klinkt, zeker als je de tien redenen gelezen hebt waarom ik ga branden in de hel, maar het is zo. Satanisme is ook iets heel anders en heeft NIETS met wicca, heidendom of paganisme te maken.
Wicca, heidendom en paganisme zijn namelijk natuurreligies en grijpen terug naar de vroegere multi-theïstische religies. (Afhankelijk van de keuze van de betreffende heiden.) In de religies van weleer is een straffer en verleider als de duivel niet bekend.

De laatste vraag die ik erover kreeg had ik echter niet verwacht. En ik voelde me nu eens een keer niet in een hoek gedreven. Meestal is het namelijk zo dat ik me belachelijk gemaakt voel. Maar deze was oprecht.
-Of ik geloofde in buitenaards wezen.

Deze vind ik moeilijk te beantwoorden. Niet omdat ik er wel of niet in geloof, maar om hoe ik het uit moet leggen. Ik wil namelijk niet dat men gaat denken dat ik met een aluminiumhoedje graancirkels aan het zoeken ben of vliegende schotels rond zie dobberen in de melkweg.
Je kunt hier mijn antwoord al uit ophalen. Ja, ik geloof niet dat wij de enige planeet hebben in dit hele universum waar intelligent leven is.
Wanneer je op een A4tje een stipje zet met een balpen, is dat ons melkwegstelsel ten opzichte van het universum waar wij nu mee bekend zijn. Dat A4tje is waar NASA zeker van is dat het bestaat. En ons stelsel, met zon, planeten en manen, is een stipje op een A4tje. Vervolgens is het vermoeden dat het heelal op zijn minst zo groot is als een goede zespersoons eettafel (Om de grootte van de vergelijking een beetje in proportie te houden pak ik er een tafel bij. Leg hem zelf maar vol met A4tjes)
Als het heelal zo groot is... Dan is het toch belachelijk om te denken dat er maar één planeetje is met leven erop? Dan is het toch raar om te denken dat er niet meer bollen zijn met intellectueel leven.
Nee, ik geloof niet in E.T. en ook die rare grijze mannetjes met extreem grote ogen als die van vliegen verwijs ik direct naar het rijk der fabelen.
Hoe die 'alien" er uitziet, geen idee. Maar dat ze er zijn weet ik zeker. En dat ze slimmer zijn dan wij, weet ik ook zeker. Ze hebben immers nog steeds geen contact met ons opgenomen.

Geheel de Uwe,

Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten