maandag 3 augustus 2020

Man van mijn Kus

Ga zitten lieverd, lang niet gezien.
Wil je koffie? Thee?
Nee, blijf jij maar zitten, ik haal het wel voor je.
O, wat fijn je weer eens een keertje in de ogen te kunnen kijken, al is het maar in mijn geest.

Tegelijkertijd is dat ook een nadeel. Ik heb je immers al jaren niet meer gezien. En mijn fantasie en verlangen kunnen nu vrijelijk gaan spelen, over hoe jij nu bent en hoe het je is vergaan. En geloof me, dat heeft epische proporties aangenomen.

Waarom ik weer aan jou moest denken?
Simpel, ik werk mijn verleden door. Ik probeer alles te verwerken, troep uit mijn verleden achter me te laten of te verbranden en goede dingen te herschikken en op te bergen. Ook jij hoort daarbij, jij bent immers de 'man van mijn eerste kus'.
Ja, dat ben jij. Wist je dat niet? O, nou. Dan weet je dat nu.
Grappig vind ik het in ieder geval wel. Wij vochten elkaar immers eerst de tent uit. Weet je dat nog? De hele tijd dat we allebei in dat ene orkest speelden.
Het beste staat me nog bij dat twee mannen uit het orkest me allebei in de nek hebben gegrepen om te voorkomen dat ik jou een klap verkocht. En ja, ik weet dat jij mij in minder dan geen tijd tegen de grond had gewerkt en ik machteloos in je greep had gezeten, maar dat kon mij op dat moment geen zier meer schelen. Als ik je die klap maar mocht en kon verkopen. Dat ik daarna machteloos zou zijn, nam ik op dat moment voor lief.
Wat het was waar je mij zo kwaad mee had gekregen? Je had een opmerking gemaakt over de omvang van mijn boezem of bips. Wat het precies was weet ik niet meer. Iedereen met ogen weet dat mijn bips en boezem al vanaf mijn veertiende aanwezig zijn. Jou was dat ook opgevallen.
Misschien was het één van je eerste pogingen geweest om te verzoenen, ik weet het niet. Ik weet niet hoe je het destijds bedoelde. Wel weet ik dat je niet lang daarna het orkest verlaten had en dat ik daar heel erg blij mee was.
Mijn verbazing was dan ook groot dat jij tijdens een feestje, een jaar of zoiets later, direct op mij afgestapt kwam met een vriendelijke groet, in plaats van een gemene opmerking. Je gedroeg je in ene best aardig en bleek gewoon gevoel voor humor te hebben en maakte mij behoorlijk aan het lachen.
Tja, daar val ik voor. Ik heb een zwak voor mensen die mij aan het lachen maken. Dus jij kon mij ook zo inpakken. Dat en de biertjes die je mij maar bleef voeren. Dat zal ook niet echt geholpen hebben.
Verbaasd was ik toch wel, dat je me buiten kuste. Ik had het niet aan zien komen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat soort dingen nog steeds niet aan zie komen en, in tegenstelling tot toen, ik ben al jaren geen maagd meer en snap op zich al best wat van dat spelletje.
Misschien moet ik het gewoon toegeven. Dat hele gedraai om elkaar heen, om te kijken of je elkaar wel leuk vindt en of dat dan wederzijds is vind ik maar niks. Ik kan daar nog steeds geen chocola van maken en het mag dan ook een wonder heten dat ik alsnog een man aan de haak heb weten te slaan. Het liefst sla ik dat over en ga ik gelijk naar de hofmakerij en het jagen. Jaag mij op, ik ren wel (maar niet te hard). Maak mij het hof, schrijf mij gehele epistels en stop briefjes met citaten in mijn jaszak of tas. Toon mij je veren, dans die balts. Ik ben het vrouwtje dat zich gewillig in laat palmen.

Maar ik dwaal weer eens af. We hadden het helemaal niet over mij, we hadden het over jou en hoe jij in mijn gedachten bent gekomen.
Eerlijk gezegd komt dat dus door een ritueeltje dat ik uitgevoerd had. Omdat ik gedroomd had over de jongeman die mij voor het eerst kennis liet maken met het fenomeen lust. Ook die jongeman liet mij niet los. En omdat ik getrouwd ben en het voor mij aanvoelt alsof ik vreemd ga, deed ik een ritueel om hem te verbannen. Ik wilde niet meer over hem nadenken en mij focussen op mijn man.
Overduidelijk dat ik niet echt van de rituelen ben en dat ik dat niet zelf moet doen. Want in plaats van die jongeman te vergeten en mij weer te kunnen richten op datgene dat ik belangrijk vind, kwam jij er bij in mij dromen. In het begin won die andere jongeman mijn aandacht. Maar ik ben zo stom geweest om eens op je te gaan googlen. En toen kwam ik erachter dat jij je sterk maakt voor een beter milieu. Was niet slim van mij, zeg maar, want de mevrouw milieu in mij ging uit haar dakje. En mijn hemel, je bent nog steeds een lekker ding met goddelijke ogen.

Lieverd, ik wil graag dat je me loslaat. En ik wil jou ook loslaten. Ik houd echt zielsveel van mijn man. Hij maakt me gelukkig en ik ben zijn vrouw.
Ik wens je alle goeds in je leven. En je bent één van mijn helden. Dankzij jou wordt de wereld een betere plek om te leven en zijn. Als ik ooit de kans krijg, wil ik je daar persoonlijk voor danken. Tot die tijd zul je het moeten doen met een kus in de dromen.

Man van mijn eerste kus,
Je hebt een plekje in mijn hart.
Altijd en eeuwig zit jij daar opgeborgen,
En je komt er nooit meer uit.

Ik kus je nu vaarwel en stuur je terug naar waar je thuis hoort, mijn verleden.

Ik kus je, mijn lieve. Loom, traag en vol van lust en liefde.

Geheel de jouwe,

Mystic M.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten