maandag 31 augustus 2020

Onderwerp U aan de liefde. Deel 5: Wees positief en vertel het. Maak de wereld vrolijker.

 Lieve leukerds en leuke lieverds,


Liefde komt in vele vormen en maten. En je kunt het hebben voor alles en iedereen om te heen.

Het is leuk om het uit te dragen naar iedereen, hoe klein ook. Je hoeft echt niet iedereen om de nek te hangen. Je hoeft echt niet iedereen te behandelen alsof ze je beste vriend en grootste goed zijn. Maar zelfs tegen mensen die niet aardig doen tegen jou, kun jij wel vriendelijk zijn. Het gaat er namelijk in die situatie niet zo zeer om wat zij doen, maar om hoe jij ermee omgaat. En nu moet je niet de deurmat uithangen en over je heen laten lopen, maar gemeen doen hoeft ook niet. Wees in het geval van geboren chagrijnen gewoon net en correct en laat koste wat het kost die glimlach niet van je lippen verdwijnen. Als het echt zulke nare mensen betreft is er niks leuker dan ze zien chagrijnen omdat jij in je nopjes bent.


Wat Mystic M probeert te zeggen?

Doe alles met liefde en passie in je donder. En uit dat ook.

Zeg tegen die ene persoon die je helemaal niet kent dat je zijn jas mooi vindt. Vertel dat meisje dat ze een prachtige rok aan heeft. Breng een glimlach op het gezicht van je medemens. Het kost jou nauwelijks extra energie om het te zeggen. Eigenlijk gewoon niets. Maar het brengt wel een heleboel positieve vibes in de wereld. Je tovert een glimlach op de lippen van de persoon die je dat compliment geeft. Het kan zomaar zijn dat je de dag maakt voor die persoon. En dat stralende gezicht dat jij veroorzaakt hebt gaat ook weer vriendelijker de wereld in kijken. Zo heb je zomaar kans op een sneeuwbal-effect.

Daarnaast voel jij jezelf dan ook beter. Diegene lachte net naar je. Die persoon straalde even een heleboel positieve emoties naar je toe. Omdat jij iets liefs zei. Daarom ga jij je goed voelen over jezelf. En, geef maar toe, je krijgt daarom ook een glimlach op je lippen. Voelt dat niet hartstikke goed? Houd dat eens een tijdje vol. Kijk hoeveel mensen er naar je terug gaan lachen! Dat zullen er meer zijn dan je in eerste instantie zou denken. En dat geeft een intens gevoel van tevredenheid. Een gevoel dat je moet koesteren.

Bijkomend voordeel is ook dat je met mensen aan de klets raakt. Je raakt met mensen in contact en leert ervan. Het geven van een compliment is de makkelijkste wijze om een eerste contact te maken. En je komt dan niet met de meest afgezaagde standaard zinnetjes aan. Het is origineler en komt niet zo gemaakt over als bijvoorbeeld het zinnetje: 'Deed het pijn toen jij uit de hemel viel?'. 

Ja, de zin 'Wat heb jij een mooie ogen' zal de ontvang(st)er ook vaker gehoord hebben. Maar het komt wel echter en oprechter over dan de 'gevallen engel' zin. Zeker als je het dan ook nog eens meent.


Nog iets wat ik aan wil stippen. Iets waar ik me mateloos aan kan ergeren, al maak ik me er vrees ik zelf ook schuldig aan. (Maar ja, ik ben dan ook gewoon een mens) Mensen kunnen zich focussen op ellende en negativiteit.

Iedereen maakt dingen mee. Iedereen gaat vroeg of laat een keer door een hel. De persoonlijke trauma's zijn er om verwerkt te worden en om daar sterker uit te komen. En daar kun je vast wat hulp en aandacht uit je omgeving bij gebruiken. Daar hoor je mij niet over.

Maar mensen geven ook heel veel aandacht aan negatieve dingen. Facebook staat vol met berichtjes die gedeeld worden aangaande negatieve dingen. Of het nu is omdat er iemand iets gemeens heeft gezegd of een actie die niet handig was, er wordt op gescholden. En vaak worden dingen dan helemaal uit hun context getrokken. Of wordt er op los gefotoshopt en dus keihard gelopen.

Ik reageer er niet op. Ook niet meer om te vertellen dat iets een hoax is, of dat de informatie incompleet is. Ik verkies actief om negativiteit te negeren. Beter voor mijn gemoedstoestand, want ik kan er verder toch niets aan doen. En vaak komt het toch niet tot de erge situatie die er geschetst wordt.

Sinds ik heb besloten hier geen aandacht meer aan te besteden is mijn leventje een stuk rustiger. Ik maak me niet meer zo druk, ik ben niet meer zo opgefokt en -het kan mijn fantasie zijn maar toch- ik ben er een leuker mens op geworden. Mijn wereld is in ieder geval een stukje rooskleuriger. En dat is toch mijn doel in het leven.


Lieverds, onderwerp U aan de liefde. Verspreid haar zo veel mogelijk rond, met elk woord dat u spreekt. Die hippies hadden zulke gekke ideeën nog niet.


Geheel de Uwe,


Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten