vrijdag 28 augustus 2020

Onderwerp U aan de liefde. Deel 4: Liefde maakt nieuwsgierig.

 Leuke lieverds en lieve leukerds,


Liefde maakt nieuwsgierig. Is dat wel eens opgevallen?

Mensen die verliefd zijn, of in het begin van een relatie staan, willen alles weten. Ze horen het object van hun liefde helemaal uit. Dat is normaal, dat verwacht je. Je wil immers volledig kunnen anticiperen op die ene leuke persoon. Maar ze kijken ook heel anders naar de wereld om ze heen. Ze willen die in ene ook anders zien en zijn er in geïnteresseerd.


Het kan zijn dat bloemen in ene helemaal 'het ding' worden. Dit is een inkoppertje want de meeste vrouwen houden van bloemen. Ik denk dat ik echt één van de weinige vrouwen ben die je NIET blij maakt met een bos ruikers.

'Maar Mystic M.. Houd jij dan niet van bloemen?'

Jawel. Heel erg zelfs. Daarom wil ik niet dat je ze afknipt. Laat ze lekker aan de struik, boom of plant waar ze aan groeien en geniet er daar lang en gelukkig van. Ik wil geen bosje lijken in een vaasje.  Doe mij dan maar een plantje. Misschien wat bot en gemeen, maar zo zit het nu eenmaal.

Hele groepen mannen worden in ieder geval in ene halve botanici, zodra ze verliefd zijn. Ze proberen een bos te geven die exact aansluit bij de dame in kwestie. Vaak eindigen ze dan dus met een bos rode rozen, want die zijn mooi en ruiken lekker. Een enkeling durft uit de veilige zone te stappen en komt met de witte variant. En echt de durfal komt met hele andere bloemen aanzetten.

Welke dat dan zijn moet je echter niet aan mij vragen. Zoals eerder gemeld ben ik niet van lijken in een vaasje, ongeacht de kleur of geur.

Misschien kan ik die interesse het best illustreren met iets dat mij persoonlijk is overkomen.

In de tijd dat ik studeerde, had ik kennis aan een man genaamd Xander. We ontmoetten elkaar omwille van mijn opleiding en vanaf het moment dat we elkaar  zagen was het raak. De vlam sloeg in de pan en we waren enkel met elkaar bezig. De wereld bestond niet meer.

Hij had al snel door dat ik wel van bloemen houd, maar niet in een vaas. Op geniale wijze had hij mij ontfutseld wat mijn favoriete bloemen zijn. Zonnebloemen, klaprozen en lavendel.

Twee weken later stond er een hele rij zonnebloemen plantjes in zijn tuin te genieten van het zonnetje. En er stonden twee grote bakken met lavendel bij de voordeur. Alleen de klaprozen had hij niet weten te regelen, vertelde hij mij lichtelijk teleurgesteld, toen ik hem om de hals gevlogen was.

Ik kan je vertellen... Dit waren de mooiste bloemen die ik ooit gekregen heb. En tot nu toe heeft er nog nooit iemand deze actie weten te evenaren of te overtreffen. (Sorry, mijn lief)


Dit soort acties kan men ook uithalen op andere vlakken, naargelang de interesse van de geliefde persoon. Chocola, wijn, een parfum of sieraden. Zeker mannen kunnen in ene interesse in deze onderwerpen gaan hebben, terwijl voordat die dame voorbij kwam ze niet eens het verschil wisten tussen echte chocola en cacao-fantasie, of een kettinkje van een oorbel konden onderscheiden.


Maar ook op een breder en algemener vlak gaan mensen zich interesseren. Het kan in ene voorkomen dat men zich druk gaat maken over de veiligheid in het land, de stad en/of de wereld. Of dat men zich drukker gaat maken om milieuvervuiling en de opwarming van de aarde. Ik noem nu maar even een paar voorbeelden. Opeens gaan mensen zich inlezen en allerlei aanpassingen maken.

Let wel, alleen wanneer die bij de geliefde past. Wanneer de ander het liefste de meest vervuilende auto rijdt die er op de aardbol bestaat, zal de spouse niet in ene veranderen in een milieu verdediger.

Wat er op tafel komt is in ene een stuk interessanter. Het is niet meer iets dat enkel naar binnen geschoven moet worden om ervoor te zorgen dat je niet van je graatje gaat. Er komt een heel spel van verleiding bij kijken en het moet dus lekker zijn, verleidelijk en het liefste ook nog een beetje gezond. Ook moet er de juiste wijn bij geserveerd worden, in het perfecte glas.


Oftewel... Je wordt nieuwsgierig door verliefdheid. Hopelijk kun je deze verliefdheid vasthouden. Want vele mensen worden interessanter wanneer ze nieuwsgierig zijn en dus op onderzoek uit gaan.


Word verliefd. 

Op het lezen van een boek en lees de bibliotheek leeg.

Op het maken van mooie muziek en leer elk liedje te spelen dat ooit gecomponeerd is.

Op het schrijven van teksten en vereeuwig alles en iedereen om je heen in prachtige teksten.

Op het maken van gezond en lekker eten en laat beminden genieten van je kunsten.

Op het dansen van de tango en ga helemaal los op de dansvloer.


Word verliefd. En maak de wereld mooier en interessanter.



Geheel de Uwe,


Mystic M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten