donderdag 19 november 2020

Breathin' You. Gedicht uit 2011, door Mystic M.

Lieve leukerds, leuke lieverds,

Meneer en mevrouw Mystic M zijn in relatie therapie. Dit omdat de relatie op het moment niet geheel loopt zoals gewenst. Maar wanneer je dit log al langer leest, zal dit geen nieuws zijn. Ik heb al eerder boekjes open gedaan over relationeel verdriet.
Ik verlang naar een hoop. Maar vooral wens ik een hoop weer terug. Door de jaren heen raak je aan een hoop gewend. De bekende sleur sluipt er in, je neemt elkaar een beetje voor lief, het dagelijkse leven begint je aandacht te trekken en laat niet los.
Niet dat ik verwacht dat liefde elke dag rozengeur en maneschijn is. Liefde is mijns inziens eerder een bramenstruik. Die bessen zijn heerlijk zoet, maar je zit wel met je reet in de doornen om er bij te kunnen.

Desalniettemin... Ik kwam een gedicht tegen, dat ik in 2011 geschreven heb, op mijn Engelstalig log. Dat log ligt volledig stil en de kans dat ik daar ooit nog iets mee doe is zeer klein, maar ik ga het soms nog wel eens door. Het is een soort beeld van mij, in eerder jaren. Zo ook dit gedicht. En het raakte mij. De tranen sprongen mij in de ogen. Er sprak een haast onbedwingbaar verlangen uit. Een verlangen dat ik herkende en ik o zo graag weer terug zou willen hebben. Een lust en hunkering die van het scherm af spatten, dat ik al een tijd niet gevoeld heb. En ik wil dat zo graag terug. 
Dus zonder verdere plichtplegingen zal ik niet nogmaals plaatsen wat ik in 2011 schreef. In de hoop dat ik dat verlangen, die passie en verzengende hartstocht weer terug mag vinden.


I bear you
Somewhere in my heart
I breath you
In every word I speak

I'm thinking of you
The first second I wake up
The last moment I'm awake

And although I know
It's soggy and corny
I've never been so happy
For you stimulate me

To think
To feel
To write
To talk

You make me sentimental
And feel emotions to the fullest
True
It doesn't always feel good

It darn hurts
Every sunday night
When I know you'll have to leave
Not to return before friday

I'm feeling ill
Every night I lay down
Not feeling you warmth
Not hearing you breath
Not being able to say
You have to stop grinding your teath
Or snoring

Yes, my love
Those are the things I miss the most
Those annoying noises


And those warm moments of intimicy
Laying down on your chest
Running my fingers
Through your chesthairs

So I breath
Thinking of you
I talk
Singing a song for you

Listen to my area
And answer
For it's yours
Forever

And I hope
I'll be breathing
You


fourth of July, 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten